Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Poveștile copilăriei”

La C.N. „Mihai Eminescu”

Concursul „Poveștile copilăriei”

Colegiul Național „Mihai Eminescu”, în colaborare cu Librăria Humanitas, a organizat vineri, 6 decembrie 2013, Concursul de lectură intitulat „Poveștile copilăriei”.

Inclus în proiectul multilateral Comenius: „Learn to Read and Read to Learn” și adresat elevilor din clasele I-IV, concursul s-a desfășurat după câteva reguli bine stabilite și a avut ca scopuri principale sporirea interesului pentru lectură în rândul celor mici și dezvoltarea abilităților de comunicare.
Astfel, cei șase participanți, elevi în clasa a II-a B Step by Step: Rona Epure, Cristi Bodea, Carla Lucuș, Bianca Lontiș, David Jarca și Andrei Carabiber, împărțiți în două echipe (echipa roz și echipa portocalie), au avut la dispoziție aproximativ trei săptămâni pentru a citi, sub atenta îndrumare a doamnelor profesoare Ramona Brezovszky și Ioana Borza, un număr de opt povești. Colegii lor mai mari din clasa a XI-a E : Trifa Sabina, Crișan Răzvan, Alon Vigdorovits, Pîrv Simina și Urs Vlăduț, au formulat un număr de șapte întrebări pentru fiecare echipă, adresate sub forma: „Cine sunt?” , „Ce sunt?”.
Deși timpul de gândire a fost limitat la 15 secunde, răspunsurile celor mici nu s-au lăsat așteptate, participanții demonstrându-și nu numai atenția, concentrare și memorie foarte bună, ci și capacitatea de sinteză și analiză a informațiilor dobândite în urma lecturii.
Astfel, s-a putut observa și modul în care cei mici au reușit să colaboreze pentru a oferi răspunsul corect. Fiecare elev a încercat să identifice cât mai bine personajul sau obiectul la care făcea referire întrebarea, aducând totodată argumente colegilor de echipă spre a-și susține afirmația. Se poate spune deci, că pe lângă abilitățile dezvoltate în ceea ce privește lectura, cei șase elevi au dat dovadă și de un deosebit spirit de echipă.
La această primă ediție, câștigătoare, cu un număr de 14  puncte a fost declarată echipa roz, formată din Bodea Cristi, Rona Epure și Carla Lucuș, care a reușit să răspundă la 6 din cele 7 întrebări.
Următoarea etapă a acestui concurs se va desfășura în luna martie și va avea ca temă știința.
Activitatea face parte din cadrul proiectului multilateral Comenius „Learn to Read and Read to Learn”, cu numărul de referință COM- 13- PM- 873- BH- BG și este susținută cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului sectorial Comenius al Programului „Învățare pe tot parcursul vieții”.
Acest material reprezintă în exclusivitate responsabilitatea autorului, iar Comisia Europeană și ANPCDEFP nu sunt responsabile cu privire la conținutul informațiilor și documentelor publicate.
Prof. Sorina Duică

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:38:48 Ora standard a Europei de Est