Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Depinde și de tine…”

Parteneriat educațional local

„Depinde și de tine…”

Este numele proiectului educativ de voluntariat pe care l-a demarat LPS „Bihorul”, în parteneriat cu: Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Colegiul Economic „Partenie Cosma” și Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea.

Este un proiect local, derulat pe o perioadă de 16 luni (15 noiembrie 2013-15 iunie 2015), pe considerentul că noi, profesorii, putem modela elevii, atât pe plan educațional, cât și moral, prin munca și acțiunile noastre, aducând o speranță în sufletele acelor copii a căror soartă nu a fost prea bună cu ei.
Beneficiarii direcți ai acestui proiect sunt peste 50 de elevi de la LPS „Bihorul”, atât din ciclul primar, cât și gimnazial, iar beneficiarii indirecți sunt toți elevii și copiii, alături de părinții lor din cele patru instituții partenere.
 Agenda proiectului cuprinde mai multe acțiuni, în special caritabile, ca de exemplu: „Crăciunul este pentru toți”, „Nouă ne pasă...”, „Ce ne aduce Iepurașul?”, „Cea mai generoasă clasă” etc, desfășurate pe durata celor 16 luni, având în spate o echipă numeroasă: prof. Szucs Tunde, Cozac Florina, Benea Livia, Zau Simona, asistent medical Matei M., laborant Buzle Dana, toți de la LPS  „Bihorul”; prof. Ghiuro Daniela și Bălan Liliana de la C.Ec. „P.Cosma”; prof. Avram Cayetana de la L.T. „L. Blaga”; prof. Crișan Anca de la Palatul Copiilor și Elevilor, coordinator de proiect fiind prof. Maria Reblean de la LPS „Bihorul”.
Obiectivele propuse sunt: dezvoltarea simțului civic și altruist la elevi, responsabilizarea și socializarea lor, respectarea drepturilor copiilor defavorizați și promovarea lor în rândul comunității.
„Adoptă un stil de viață sănătos”
Prima acțiune a proiectului s-a desfășurat în 18 noiembrie, la LPS „Bihorul”, intitulată „Adoptă un stil de viață sănătos”, când au fost prezentate în PPT mai multe materiale interesante legate de  o alimentație sănătoasă, grupele de alimente din așa-numita „piramidă alimentară”, nevoile adolescenților care fac sport de performanță sau de întreținere, igiena alimentației etc.
La activitate au participat elevii din clasa  a IX-a de la LPS, coordonați de prof. Szucs Tunde și Reblean Maria și un grup de elevi din clasa a XI-a J de la C.E. „P.Cosma”, însoțiți de prof. Ghiuro Daniela și Bălan Liliana.
Materialele prezentate au avut un deosebit impact asupra elevilor, fiind urmate de discuții și concluzii, după care elevii de la cele două licee partenere au socializat, schimbând impresii.
Prof. Maria Reblean

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:58 Ora standard a Europei de Est