Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminarea proiectului Comenius „Intercultural Competence in Business”

În perioada 18 – 22 noiembrie, o nouă mobilitate la Bratislava

Diseminarea proiectului Comenius „Intercultural Competence in Business”

Cinci elevi și trei profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au participat în perioada 18 – 22 noiembrie 2013, la o nouă mobilitate internațională Comenius, desfășurată la Bratislava.

Astfel că timp de cinci zile, elevii Faur Daiana Florentina (din clasa a XI-a B, Cadar Andrei Alexandru și Puskas Krisztian-Sandor (din a XI-a H), Suster Ioana-Adela și  Stroescu George-Ionatan (din a XII-a B) au fost ambasadorii colegiului orădean și ai României la Bratislava, alături de profesorii lor: Camelia Pop, coordonator național al proiectului, Mariana Bara și Mariana Tămaș.
Ei au luat parte la reuniunea de proiect găzduită de Obchodná Akadémia din Bratislava, în cadrul Proiectului Școlar Multilateral Comenius, „Intercultural Competence in Business” (cu acronimul InComBu), finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului  „Învățare pe tot parcursul vieții”  (Longlife Learning Programme).
Alături de parteneri din Germania, Suedia, Polonia, Slovacia și Turcia
„Alături de partenerii din Germania, Suedia, Polonia, Slovacia și Turcia, elevii noștri au participat la diverse activități: jocuri de cunoaștere, scenete, vizionări de filme de prezentare a regiunii, de exploatare a patrimoniului național și cultural. Aflate într-un context plurilingvist și multicultural, activitățile de prezentare a țării, orașului și școlii au creat mediul propice în care elevii au interacționat cu un sistem educațional diferit, creându-se o altă perspectivă asupra mediului școlar. Elevii au participat la activități pe echipe de lucru multinaționale, s-au prezentat diferite tipuri de idei de afaceri într-o atmosferă competițională, ca în final, în urma jurizării, să fie ales obiectul de activitate și Logo-ul firmei câștigătoare în cadrul căreia se vor desfășura activitățile viitoare la nivelul fiecărei țări partenere. A  câștigat firma „Delish” - un restaurant cu specific german, suedez, românesc, polonez, slovac și turcesc.
Noi, profesorii, am participat la discuții referitoare la aspectele legale specifice înființării unei firme comparativ în fiecare țară parteneră, capitalul necesar derulării activității, modul de organizare a firmei, dificultăți care pot să apară, aspecte care vor fi prezentate într-o diagramă comparativă, până la întâlnirea de anul viitor, din Turcia”, a precizat coordonatorul de proiect, dna profesor Camelia Pop.
Suntem mai bogați prin acumulările dobândite!
„A fost o săptămână foarte încărcată, derulată în ritm alert, dar frumoasă prin atmosfera deosebit de plăcută creată de colegii din proiect, elevi și profesori.
Experiența se înscrie în dorința de a  descoperi și a valorifica patrimoniul național, de a conștientiza importanța învățării limbilor străine și rolul muncii în echipă în dezvoltarea personală,  îmbunătățind, în mod real, abilitățile de comunicare în context intercultural”, a adăugat doamna profesor Mariana Bara – formator național și coordonator al Centrului de resurse din Regiunea Nord-Vest.
Toate informațiile reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații. (Ov.Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:24 Ora standard a Europei de Est