Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Se împlinesc 15 ani de la înființarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă

Marți, 10 decembrie

Se împlinesc 15 ani de la înființarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă

Pe 10 decembrie 2013 se împlinesc 15 ani de la prima întâlnire a Consiliului de Administrație al ANOFM . Este ziua în care, în anul 1998, s-a înființat Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, împreună cu agențiile teritoriale.

În toată această perioadă, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor a avut ca obiective principale următoarele:
•stimularea ocupării forței de muncă și creșterea gradului de ocupare
•prevenirea șomajului
•acordarea serviciilor de formare profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă
•asigurarea egalității de șanse și combaterea discriminării pe piața muncii
•creșterea incluziunii sociale
•protecția persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj
•facilitarea liberei circulații a lucrătorilor în statele UE și alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenții și înțelegeri
•sprijinirea cetățenilor români în vederea încadrării în muncă în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forței de muncă
Pentru realizarea obiectivelor sale, AJOFM Bihor a implementat politici și programe de ocupare a forței de muncă, a furnizat servicii de prevenire a șomajului, a organizat servicii de formare profesională, a acordat servicii de informare, consiliere și orientare profesională, a asigurat stabilirea, plata și evidența drepturilor bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, a acordat servicii de mediere a forței de muncă în țară și străinătate, a organizat evenimente privind selecția și plasarea forței de muncă, a subvenționat locuri de muncă pentru categorii defavorizate de șomeri încadrați în muncă, a implementat proiecte cu finanțare europeană legate de piața muncii și modernizarea serviciului public de ocupare, a acordat stimulente financiare șomerilor care s-au încadrat în muncă și a coordonat alte măsuri active în vederea creșterii gradului de ocupare din județul  Bihor.
AJOFM Bihor  mulțumește cu această ocazie partenerilor de pe piața muncii, clienților și colaboratorilor și, nu în ultimul rând, mass-mediei locale și regionale pentru sprijinul acordat acțiunilor derulate la nivelul pieței muncii .
Marți, de la ora 9.30, „Ziua Porților Deschise”
Marți, 10 decembrie 2013, începând de la ora 9.30, AJOFM Bihor va organiza „Ziua Porților Deschise” la sediul instituției din Oradea, respectiv la punctele de lucru din Aleșd, Marghita, Salonta și Beiuș. Participanții vor putea vedea modul de organizare funcțională  al instituției, respectiv fluxul de acordare a serviciilor către clienți fie angajatori, șomeri sau alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.
Director executiv,
Csaba  BEKESI

Trimite email
sâmbătă, 5 aprilie 2025, 18:55:21 Ora de vară a Europei de Est