Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Se împlinesc 15 ani de la înființarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă

Marți, 10 decembrie

Se împlinesc 15 ani de la înființarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă

Pe 10 decembrie 2013 se împlinesc 15 ani de la prima întâlnire a Consiliului de Administrație al ANOFM . Este ziua în care, în anul 1998, s-a înființat Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, împreună cu agențiile teritoriale.

În toată această perioadă, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor a avut ca obiective principale următoarele:
•stimularea ocupării forței de muncă și creșterea gradului de ocupare
•prevenirea șomajului
•acordarea serviciilor de formare profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă
•asigurarea egalității de șanse și combaterea discriminării pe piața muncii
•creșterea incluziunii sociale
•protecția persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj
•facilitarea liberei circulații a lucrătorilor în statele UE și alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenții și înțelegeri
•sprijinirea cetățenilor români în vederea încadrării în muncă în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forței de muncă
Pentru realizarea obiectivelor sale, AJOFM Bihor a implementat politici și programe de ocupare a forței de muncă, a furnizat servicii de prevenire a șomajului, a organizat servicii de formare profesională, a acordat servicii de informare, consiliere și orientare profesională, a asigurat stabilirea, plata și evidența drepturilor bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, a acordat servicii de mediere a forței de muncă în țară și străinătate, a organizat evenimente privind selecția și plasarea forței de muncă, a subvenționat locuri de muncă pentru categorii defavorizate de șomeri încadrați în muncă, a implementat proiecte cu finanțare europeană legate de piața muncii și modernizarea serviciului public de ocupare, a acordat stimulente financiare șomerilor care s-au încadrat în muncă și a coordonat alte măsuri active în vederea creșterii gradului de ocupare din județul  Bihor.
AJOFM Bihor  mulțumește cu această ocazie partenerilor de pe piața muncii, clienților și colaboratorilor și, nu în ultimul rând, mass-mediei locale și regionale pentru sprijinul acordat acțiunilor derulate la nivelul pieței muncii .
Marți, de la ora 9.30, „Ziua Porților Deschise”
Marți, 10 decembrie 2013, începând de la ora 9.30, AJOFM Bihor va organiza „Ziua Porților Deschise” la sediul instituției din Oradea, respectiv la punctele de lucru din Aleșd, Marghita, Salonta și Beiuș. Participanții vor putea vedea modul de organizare funcțională  al instituției, respectiv fluxul de acordare a serviciilor către clienți fie angajatori, șomeri sau alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.
Director executiv,
Csaba  BEKESI

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:30:45 Ora standard a Europei de Est