Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Grădinița nr. 20 - acțiuni educative

În parteneriat cu elevii

La Grădinița nr. 20 - acțiuni educative

Joi, copiii din grupele mari, și pregătitoare ale Grădiniței nr. 20 din Oradea (grădiniță cu program prelungit) au desfășurat acțiuni în comun în parteneriat cu elevii din clasele a III-a de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, luni (ieri) le-au colindat colegilor din grupele speciale, iar miercuri (mâine) vor colinda la Inspectoratul Școlar, Primărie, dar și în familiile colegilor care i-au invitat.

 Podoabe pentru propriul pom de Crăciun 

 


Impulsionați de acțiunile Moșului care pregătește marea campanie a Crăciunului, dar și în spiritul Sfintelor Sărbători, copiii participă cu drag la o seamă de activități educative specifice. Joi, în grupa mijlocie, copiii îl colorau pe Moșul. Fiecare dorea ca Moșul lui să arate cel mai bine. La final, juriul (educatoarele Mariana Pop și Aurica Dumitraș) avea să constate că toți Moșii arată bine, semănând leit cu cel original, care urma să sosească luni la secția specială.
Colindătorii din grupele mari și grupa pregătitoare repetau în sala de sport. Ei urmează să plece miercuri (mâine) să colinde la Inspectoratul Școlar, Primărie, Dispensarul medical din cartier, ba chiar și în familiile celor care i-au invitat.
De la ora 13, copiii din grupele educatoarelor Marcela Deac, Lidia Bortoș, Palczert Gyongyi, Gabriela Jurcă, Liliana Brătescu și Carmen Petruș au desfășurat o activitate comună cu elevii claselor a III-a de la Liceul Teoretic”Lucian Blaga” (vecinii și partenerii lor). Cu toții, școlari și preșcolari, umăr la umăr, s-au pus pe confecționat podoabe pentru împodobirea propriului brad de Crăciun. Aveam să aflăm că dascălii celor două unități de învățământ colaborează foarte bine pe parcursul întregului an. Învățătorii claselor a IV-a participă la lecții demonstrative ținute de educatoarele de la grupele mari și pregătitoare, iar educatoarele asistă la ore la clasele întâi, pentru a cunoaște conținutul programelor, exigențele și metodele de lucru ale colegilor învățători, dar și pentru a vedea cât au progresat copiii.

 

„Să citim pentru mileniul trei”

 De 1 Iunie, în curtea școlii și a grădiniței se desfășoară acțiuni comune, desene pe asfalt, concursuri de trotinete și triciclete.

În cadrul programului”Să citim pentru mileniul trei” (un program educațional național), școlarii vin în mijlocul copiilor să le citească sau să le spună povești, proverbe și ghicitori ori să se dea mari actori și artiști, prezentându-le scenete din „Amintiri din copilărie”, șezători (pentru cunoașterea tradițiilor și obiceiurilor… de Crăciun și de Paști), momente artistice… 

 

 „Copiii cuminți se spală pe dinți”


La grupele mijlocii, se derulează un program de educație sanitară în colaborare cu medicul Dispensarului din cartier. Este de evidențiat strădania medicului stomatolog Coziana Pantea de a le spulbera micilor pacienți frica față de medic. Pentru a-i câștiga, ea a venit de mai multe ori în mijlocul lor, îmbrăcată în halat roz, s-a jucat cu ei, au povestit și au zâmbit, au colorat dinți cariați și sănătoși, au ieșit să se plimbe, au vizitat cabinetul, au văzut albinița care se plimbă prin gurița unor copii (freza)…
Pe lângă toate programele și proiectele care se derulează la nivelul tuturor grădinițelor, opțional, la solicitarea părinților, se face înot, gimnastică și engleză.
Pentru a ușura naveta copiilor din cele două grupe speciale, directoarea grădiniței, RodicaToda, a făcut demersuri pe lângă forurile județene pentru a obține un mijloc de transport care să deservească mai multe unități de învățământ care au și copii cu CES. Se pare că a reușit. Din 2007, deplasarea acestor copii la grădiniță, și de la grădiniță acasă, va fi mult ușurată cu ajutorul unui mijloc special de transport.

 

Ieri, a venit Moșul la grupele speciale

 


Pe lângă cele șapte grupe mari, pregătitoare, mici, și mijlocii, există două grupe speciale (Fluturașii și Albinuțele), de câte cinci copii cu cerințe educaționale speciale, de care se ocupă educatoarele Gabriela Chirilov, Ioana Giurcă, Natalia Cotuna și Ofelia Licu, psihopedagogul Herman Szabolcs și prof. Ana Maria Þicărat , kinetoterapeut. Copiii urmează terapii specifice, logopedie, kinetoterapie, iar din ianuarie 2007, se va derula și un program de comunicare cu sprijinul semnelor, pentru o cât mai sugestivă exprimare. La nivelul secției speciale ființează o comisie (internă) de specialiști care evaluează copiii cu CES, la solicitarea părinților.
Luni (ieri), Albinuțele și Fluturașii au prezentat pe scenă, în fața părinților, o serbare de Crăciun, au primit colindătorii, iar în final, s-au bucurat de sosirea Moșului, care le-a împărțit daruri din sacul său proverbial, burdușit cu daruri.
Ov. Dan  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:34:13 Ora standard a Europei de Est