Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ioan Șucan, un arădean în California, Mountain View, SUA

Bioschițe de informaticieni români de succes (2)

Ioan Șucan, un arădean în California, Mountain View, SUA

Notă introductivă. Pe domnul dr. Ioan Șucan [1], în prezent inginer software la Google X, laboratorul secret al companiei Google [2], l-am cunoscut la Arad, prin intermediul fraților săi, Marius și Mihai Șucan (doi gemeni cu performanțe informatice incredibile, care mi-au fost studenți la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad și despre care voi povesti în episoadele următoare).

M-a impresionat din prima clipă nivelul său de cunoștințe de informatică/calculatoare, dar și de matematică, fără de care nu se poate face știință. În ciuda unui palmares profesional de invidiat, este o fire modestă și deschisă. În 2013 și-a depus CV-ul și a fost acceptat la mai multe institute de cercetare și companii IT, renumite pe plan mondial. A ales Google X, o mare provocare pentru orice tânăr cercetător. Impresionanta sa carte de vizită în domeniul cercetării, la cei 30 de ani ai săi, se poate vedea la [3], unde sunt și prezentări video ale brațelor de robot pe care le-a realizat la Willow Garage, Menlo Park, California, USA.
Arădeanul Ioan Șucan [1] a absolvit CN „Moise Nicoară” din Arad (1999 – 2003, perioadă în care a obținut mai multe premii la olimpiadele naționale de informatică și matematică), urmând apoi specializarea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor (2003-2006, perioadă în care a obținut mai multe premii la olimpiadele internaționale de informatică și matematică în Germania, Ungaria și Suedia) la Jacobs University Bremen, Germania. Și-a luat doctoratul în Știința Calculatoarelor la William Marsh Rice University, Houston, TX, USA (2006-2011, perioadă în care a obținut patru premii importante).
În trecut a lucrat ca: 1) dezvoltator software la SC Security Prod SRL, Arad, România (febr. 2002 - aug. 2003); 2) asistent universitar la Jacobs University, Germany (09/ 2003 – 05/2005); 3) cercetător invitat la National Institute of Standards and Technology, Washington DC, USA (06/2005 – 07/2005); 4) dezvoltator software intern la Design Science, Long Beach, California, USA (06/2006 – 08/2006), 5) cercetător intern la Willow Garage, Menlo Park, California, USA (06/2008 – 09/2008 și 06/2009 – 08/2009), 6) cercetător științific la  Willow Garage, Menlo Park, California, USA (10/2011 – 08/2013).
În Google Scholar este menționat deja cu 29 de lucrări științifice publicate, având deja peste 470 de citări [6].
Merită să menționăm contribuțiile sale deosebite în domeniul roboticii, la dezvoltarea bibliotecii OMPL (Open Motion Planning Library) [4] și la commanderul MoveIt din cadrul ROS (Robot Operating System) [5].
Poze cu roboți, cu care a lucrat la Willow Garage, se pot vedea la [7-8], precum și alți roboți utili pentru servicii acordate utilizatorilor: Care-o-Bot, dezvoltat de Fraunhofer IPA, este un robot intenționat să ajute oamenii mai în vârstă sau bolnavi (aducerea medicamentelor, servit masa etc.) [9].
Rob @ Work, tot de la Fraunhofer IPA, un robot programat să ajute oamenii în fabrici, de exemplu să ridice piese mai grele sau să facă operațiuni mai dificile/riscante [10].
Roboți industriali [11-13] și roboți cu scop educațional: Kuka youBot - o platformă mobilă (omnidirețională) cu un braț cu 5 grade de libertate. Nu este un robot incredibil de performant, dar este la un preț accesibil pentru universități [14-15].
UBR-1: un robot care urmează să apară în aprilie (deja există, dar nu este încă produs în masa) [16].
Turtlebot: un robot foarte ieftin (de obicei are doar baza mobilă) [17-18].
Iată și câteva mașini inteligente cu care se lucrează acum la Google X [19-20].
Ioan Dzițac
 
Bibliografie
[1] http://ioan.sucan.ro/
[2] http://google.about.com/od/experimentalgoogletools/a/Google-X-The-Secret-Google-Lab.htm
[3] http://ioan.sucan.ro/research
[4] http://ompl.kavrakilab.org/developers.html
[5] http://wiki.ros.org/moveit_commander
[6] http://scholar.google.com/citations?user=n6zUuaQAAAAJ&hl=en
[7]  http://www.designboom.com/technology/willow-garage-pr2/
[8]  http://www.engadget.com/2010/04/05/uc-berkeley-researchers-teach-pr2-robot-to-fold-towels/
[9]  http://www.tuvie.com/care-o-bot-can-take-good-care-of-you/
[10]  http://www.care-o-bot.de/de/rob-work.html
[11]  http://boingboing.net/2007/10/28/robot-arm-inscribes.html
[12]  http://www.kuka-robotics.com/en/products/industrial_robots/low/kr6_2/
[13]  http://www.antenen.com/htdocs/robots/robotpics/em694.html
[14]  http://scr3.golem.de/?d=1006/youbot&a=75769&s=12
[15]  http://www.youbot-store.com/youbot-store/youbots/bundles/kuka-youbot-robocupwork-configuration-b
[16]   http://www.gizmag.com/ubr-1-robot-unbounded-robotics/29472/
[17]   http://www.ros.org/reps/rep-0119.html
[18]   http://www.robotnik.es/blog/en/aplicaciones-del-nuevo-robot-kobuki-turtlebot-ii/
[19]   http://automotivegurus.com/2013/10/28/googles-autonomous-car-is-safer-than-you/
[20]   http://www.autocarhire.com/travelblog/featured/autonomous-vehicles-and-the-public-perception/

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:12 Ora standard a Europei de Est