Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diversitatea în sport

Întâlnire de proiect la Remetea

Diversitatea în sport

Sub titlul „Diversity in sport” a avut loc la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, în perioada 4 - 7 noiembrie 2013, întâlnirea România - Bulgaria din cadrul Proiectului Internațional ACES „WE ARE DIFFERENT, BUT WE THINK AND FEEL ALIKE”, coordonat de dna prof. Florea Camelia Simona.

Echipa de proiect este constituită din: director, prof. Copil Ionel Stelian, prof. Fuciu Cristina Laura și prof. Fășie Cătălin Ionică.
Proiectul de parteneriat internațional între Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea și Școala Zemedelska Profesionalna Gimnazia „Kliment Timiriazev” din Sandanski, Bulgaria, implică 48 de elevi, români și bulgari, cu vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani.
Proiectul are ca scop dezvoltarea cunoștințelor elevilor despre diversitate, eliminarea discriminării și excluziunii sociale prin implicarea acestora în activități care presupun creativitate, comunicare și inovație. Proiectul are legătură cu tema ACES  din acest an, deoarece, prin el, noi vom ajuta copiii să recunoască, să înțeleagă și să promoveze diversitatea ca și creatoare de valori. În cadrul acestui proiect se vor derula activități lunare.
Tema lunii octombrie a fost „Diversitatea în sport” și s-a materializat prin întâlnirea din România, unde elevii și profesorii din cele două școli partenere au desfășurat activități comune încercând să demonstreze cât de diversă este lumea sportului în fiecare dintre cele două țări: România și Bulgaria. Întâlnirea de proiect a debutat cu o competiție de volei între echipele celor două școli, care a avut loc  la Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș. Tot aici, un fost sportiv de performanță, dl profesor Marcel Coroiu, le-a vorbit elevilor despre ce înseamnă performanța și diversitatea în sport.
La Școala Gimnazială din Remetea, cei 15 elevi din Bulgaria împreună cu 24 de elevi gazdă au completat chestionare prin care și-au spus părerea vizavi de așteptările lor în cadrul acestui proiect, au explicat ce înțeleg ei prin diversitate și ce îi diferențiază  de ceilalți. Fiecare a avut ocazia să dea exemple de activități ce promovează toleranța, egalitatea șanselor, înlăturarea prejudecăților și discriminărilor de orice fel. Apoi, elevii s-au împărțit în echipe și au realizat câte un logo. S-a votat, iar logo-ul câștigător a fost cel al echipei gri-vișinie. Acest logo a rămas logo-ul proiectului. Elevii din Bulgaria au prezentat un material prin care au promovat sportul din țara lor, localitatea Sandanski și școala din care fac parte.
Activitatea cea mai antrenantă  și care a constituit o provocare pentru cele șase echipe, a fost realizarea unor postere  în care să prezinte câte un sport din România. Astfel, ei au ales: fotbal, tenis de câmp, tenis de masă, baschet, gimnastică și sporturile electronice. Deși întâlnirea s-a încheiat în jurul orei 19, elevii din cele două țări, plini de entuziasm, au reușit să promoveze sportul românesc, să prezinte realizările sportivilor români, diversitatea și complexitatea acestei lumi atât de competitive și plină de realizări.
Ziua de 6 noiembrie a fost, de asemenea, o zi plină pentru participanții la proiect. Vizita la Bazinul Olimpic „Ioan Alexandrescu” din Oradea și întâlnirea cu unul dintre antrenorii echipei de polo - juniori, dl Cosmin Goina, a constituit principala atracție a întâlnirii. Impresionantul bazin, renumit în Europa, unde se antrenează jucătorii de polo și atâția înotători de toate vârstele, a trezit un real interes în rândul adolescenților români și bulgari. Apoi, elevii însoțiți de profesorii lor au vizitat Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea, unde au putut vedea diferitele săli de gimnastică, terenurile unde au loc  meciurile de volei, fotbal și handbal. Elevii bihoreni beneficiază aici de o bază sportivă competitivă și de antrenori pregătiți. Sportul reprezintă și pentru cei din România, ca și pentru cei din Bulgaria o prioritate.
Excursia  la Oradea s-a încheiat cu vizitarea mănăstirii Sfintei Cruci. Locașul de cult este un important obiectiv turistic  și  un edificiu cultural cu însemnătate istorică și religioasă deosebită.
Ce a însemnat pentru elevii din cele două școli această întâlnire pe care am numit-o „Diversity in sport? Un prilej să se cunoască între ei, să exerseze limba engleză, să realizeze un schimb cultural, să înțeleagă diversitatea și necesitatea înlăturării oricărei forme de discriminare.
Activitățile vor continua și în lunile următoare, urmând ca la 15 martie 2014 proiectul să se finalizeze. Întâlnirea ultimă a tuturor țărilor participante la proiecte ACES va avea loc la Senec, în Slovacia, la începutul lunii aprilie 2014, unde se va face diseminarea tuturor proiectelor derulate în acest an școlar. Prof. Camelia Simona Florea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diversitatea în sport.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:25:28 Ora standard a Europei de Est