Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea proiectului Comenius „Învață să citești și citește să înveți”

Luni, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” a avut loc

Lansarea proiectului Comenius „Învață să citești și citește să înveți”

Luni (25 noiembrie 2013), membri ai echipei de proiect de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea și-au propus lansarea proiectului și a colțului Comenius amenajat în școală, precum și diseminarea primei întâlniri de proiect, care s-a desfășurat în Bulgaria, țara coordonatoare.

Lansarea a avut loc chiar în spațiul Comenius amenajat pentru diseminarea proiectului.
„Proiectul multilateral Comenius „Learn to Read and Read to Learn”, aprobat prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții”, este primul proiect de acest tip derulat în școala noastră, în parteneriat cu două școli din Ungaria și câte o școală din Bulgaria, Turcia, Grecia și Italia.
Proiectul nostru își propune să investigheze obiceiurile de lectură ale copiilor, ale părinților și în felul acesta, printr-o serie de activități comune să stimulăm interesul pentru lectură și, în egală măsură, o comunicare intergenerațională, plecând de la acest obiectiv comun, cartea”, a spus în deschiderea evenimentului dna prof. dr. Livia Muntean, director adjunct al colegiului. Despre obiectivele și activitățile propuse, inclusiv produsele finale, a vorbit coordonatorul de proiect, dna prof. dr. Maria Hulber.
„În calitate de coordonator, am în vedere o serie de activități care să ducă la realizarea acestor obiective pe care ni le-am propus pentru următorii doi ani, pentru că proiectul nostru a început în august 2013 și se încheie în iunie 2015, când va avea loc ultima mobilitate pentru raportul final. Obiectivele pe care ni le-am propus sunt: explorarea obiceiurilor de lectură ale elevilor din fiecare țară parteneră; desfășurarea unui set de activități pentru îmbunătățirea competențelor de citire și de interes pentru lectură; sprijinirea elevilor pentru o mai bună înțelegere a lecturii și pentru creșterea nivelului lor de alfabetizare funcțională; schimbul de bune practici și de experiență între cadrele didactice din țările partenere; implicarea părinților în activitățile școlare; promovarea în comunitatea locală a obiectivelor proiectului, activităților și rezultatelor obținute”, a precizat coordonatorul de proiect, dna prof. dr. Maria Hulber.
Diseminarea mobilității din Bulgaria 
Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 22-26 octombrie 2013, la școala din Ruse (Bulgaria). România a fost reprezentată de o delegație formată din coordonatorul de proiect, prof. dr. Maria Hulber, director adjunct, prof. dr. Livia Muntean, prof. Magda Botezat și prof. Viorica Porumb. Pe agenda reuniunii au figurat cinci obiective: cunoașterea partenerilor de proiect, alegerea logoului, discutarea planului de lucru și distribuirea responsabilităților, dezbatere pe marginea itemilor cuprinși în chestionarele pentru elevi, părinți și bibliotecari, precum și propuneri pentru îmbunătățirea planului de lucru. Ca și Logo al proiectului a fost acceptată varianta propusă de școala din Budapesta (Ungaria); școlii din Grecia i-a revenit responsabilitatea de a crea website-ul proiectului, cu câte o pagină pentru fiecare țară parteneră, în limba țării respective, chiar dacă limba oficială a proiectului este limba engleză. În formularea întrebărilor pentru cele trei chestionare privind interesul pentru lectură al micilor cititori, au fost agreate, în majoritate, cele formulate de delegația României. Și să mai spunem că tot noi suntem singurii din cei șapte parteneri de proiect (din cele șase țări) care derulăm proiectul la nivelul a trei cicluri de învățământ (primar, gimnazial și liceal), ca un dialog între generații, implicând 120 de elevi și 20 de cadre didactice, toți ceilalți incluzând în proiect doar elevi din primele două cicluri. Până luni (inclusiv), chestionarele trebuiau completate și expediate pe adresa coordonatorului din Ruse (Bulgaria).Tot în cursul lunii noiembrie, fiecare partener avea responsabilitatea să amenajeze în școală propriul colț Comenius. La diseminarea de luni au participat profesorii: Maria Hulber, Livia Muntean, Adriana Luca, Luminița Oros, Ramona Tătar, Alina Trif, Lavinia Corodeanu, Hochhauser Eniko, Ioan Cadar și Monica Dumitraș.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în martie 2014 în Ungaria, cea de-a III-a în Italia, în iunie 2014, a IV-a în octombrie 2014 în Grecia, a V-a în România, în martie 2015, iar reuniunea finală se va desfășura în iunie 2015, în Turcia.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectului Comenius „Învață să citești și citește să înveți”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:45:42 Ora standard a Europei de Est