Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Simpozionul „Integrare prin mișcare, șansa la o viață mai bună”

Festivalul Național al Șanselor Tale

Simpozionul „Integrare prin mișcare, șansa la o viață mai bună”

Joi (21 noiembrie 2013), elevii claselor a XI-a și o clasă de-a IX-a de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea și-au prezentat lucrările (11 prezentări) în cadrul simpozionului „Integrare prin mișcare, șansa la o viață mai bună”.

Evenimentul, organizat de Consiliul elevilor, s-a desfășurat în Amfiteatrul Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai”, sub coordonarea dnei prof. Mihaela Pap, profesor coordonator al Consiliului elevilor. Invitații dnei profesor au fost: directorul Direcției Județene pentru Sport și Tineret, dl Sorin Buhaș, inspectorul școlar de specialitate al ISJ Bihor, dl prof. Huțupan Călin și dl lect.univ.dr. Paul Szabo, de la Universitatea din Oradea, cei care au jurizat lucrările prezentate (împreună cu președintele CE, Alexandru Dumitru), stabilind ordinea pe podiumul de premiere. În jurizare s-au avut în vedere trei criterii: conținutul materialului, mesajul transmis și modul de prezentare.  
„Lucrările pregătite de elevi vor să reliefeze ce însemnă să faci sport, cum a ajuns România cunoscută prin intermediul valorilor sportive. Ce înseamnă să faci sport când ai o dizabilitate, când ai o problemă, iar ei vor să dovedească că se poate. Chiar și în scaunul cu rotile se face mișcare, și așa se pot integra în societate cei care practică o formă de mișcare sau alta. La sfârșit cele mai bune lucrări vor fi premiate. Eu m-am gândit să-i premiem cu medalii, să simtă și ei ce înseamnă câștigarea unei medalii, dar toți vor primi diplome de participare”, ne-a spus profesorul coordonator, dna prof. Mihaela Pap.
Clasament
Locul I – clasa a XI-a E (Cătălina Plaștin, Paul Tiriteu)
Locul II – clasa a XI-a B (Ambra Silaghi, Puskas Gavril)
Locul III – clasa a XI-a A (Daiana Birta, Adela Tocai).
„Viața fără mișcare nu poate exista!”
Ultimul cuvânt din partea invitaților l-a avut ziaristul Victor Mihalcea, care le-a pus o întrebare (Care este diferența dintre mers și alergare?) și a concluzionat: „Eu am avut „neșansa” să fac numai sport. Bunicul meu, profesor de sport, tata, profesor de sport, eu, profesor de sport, fratele meu, tot pe-acolo, copilul vrea profesor de sport. Ce șanse aveam să scap? Vreau să spun că sportul se identifică cu viața noastră. Sport fără mișcare nu poate exista. Viața fără mișcare nu poate exista!”, a conchis îndrăgitul cronicar sportiv Victor Mihalcea. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul „Integrare prin mișcare, șansa la o viață mai bună”.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:06:28 Ora standard a Europei de Est