Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cooperare „fără graniță” între școlile profesionale din Oradea și Debrețin

În perioada 15-17 noiembrie, la Debrețin (Ungaria)

Cooperare „fără graniță” între școlile profesionale din Oradea și Debrețin

În prezent, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea derulează un nou proiect de parteneriat internațional cu o școală profesională din Debrețin (Ungaria), după cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, dl prof.dr. Ruben Filimon.

În acest sens, în perioada 15-17 noiembrie 2013, la Debrețin, a avut loc prima reuniune din cadrul proiectului „Cooperare între școlile profesionale „fără graniță” (cu Nr BGA-13-HA-02-0900), finanțat de Fundația „Betlen Gabor” din Ungaria.
Parteneri în acest nou proiect de parteneriat internațional sunt Școala Profesională de Alimentație Publică și Comerț din Debrețin (Ungaria) și Colegiul Tehnic  „Mihai Viteazul” din Oradea.
„Acum patru ani, gulașul nostru a obținut medalia de aur la Debrețin”
„Cu Școala Profesională de Alimentație Publică și Comerț din Debrețin derulăm proiecte de parteneriat internațional de vreo patru - cinci ani. Acum patru ani, gulașul nostru a obținut medalia de aur la Debrețin”, ne-a spus dna prof. Nogradi Marta, coordonator de proiect.   
La prima reuniune de proiect, desfășurată la sfârșitul săptămânii trecute la Debrețin, au participat 35 de elevi din clasele a X-a G și I, a XI-a P și I, a XII-a H, însoțiți de prof. Nogradi Marta, Catona Valeria, Radu Florica și Kusnyer Vasile.
Elevii claselor de alimentație publică din Oradea și Debrețin au participat la o serie de activități, au vizitat Parcul Național din Hortobagy și Hotelul Silver (cu 4 stele) din Hajduszoboszlo. După prezentarea obiectivelor turistice din Debrețin au participat la un schimb de experiență practică în laboratorul școlii din Debrețin, unde au pregătit preparate tradiționale și au exersat tehnici de servire. Elevii din ambele școli au fost îndrumați de maiștri în arta culinară, au executat sculpturi în legume (în dovlecel, ridichi, ceapă, morcovi), sub conducerea lui Breitenbach Attila, olimpic de aur în arta culinară și Radics László, maistru în arta culinară și de meșteșuguri ungurești, de preparare a turtei dulci.
Cea de-a doua reuniune de proiect se va desfășura în 11-13 aprilie 2014 la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”. „O zi vom desfășura activități practice în cabinete și laboratoare de alimentație publică din cadrul colegiului nostru, vom pregăti și mâncăruri tradiționale la ceaun, în aer liber. A doua zi, partenerii noștri vor pleca în excursie la Cluj-Napoca, să viziteze anumite obiective, precum și la Salina din Turda”, ne-a spus coordonatorul de proiect dna prof. Nogradi Marta.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cooperare „fără graniță” între școlile profesionale din Oradea și Debrețin.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:35 Ora standard a Europei de Est