Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizită la Universitatea Southeastern din Lakeland, Florida, SUA

Fondatorii Universității Agora (în)

Vizită la Universitatea Southeastern din Lakeland, Florida, SUA

Am fost bucuroși să putem răspunde invitației conducerii Universității Southeastern din Lakeland, Florida, SUA de a ține un șir de conferințe, în cursul lunii octombrie 2013, pentru studenți și masteranzi.

Bineînțeles că a fost o provocare foarte interesantă, care a început cu studierea nivelului de pregătire a studenților americani, ce discipline se predau la specializarea Management și la altele apropiate, ce școli, autori agreează pe lângă cei americani etc.
Expunerile noastre au avut succes și au fost apreciate atât de studenți cât și de către colegii profesori, dar ceea ce ne-a impresionat cel mai mult a fost felul „unic”, specific american, în care studenții comunică cu profesorii lor și cu musafirii.
Studenții știu că este bine să își spună părerea și nu ezită să o facă atunci când sunt interesați. Noi am reușit să le atragem atenția cu subiecte legate de „bussines behavior” în Uniunea Europeană și România, ori „how to do bussines with EU”, „market economy vs centralized economy” etc.
Una dintre cele mai plăcute surprize era dorința unora de a ne mulțumi la sfârșitul conferinței. Erau întotdeauna câțiva care veneau, se prezentau și doreau să continuăm discuția pe unul dintre subiectele abordate anterior. Într-una din aceste discuții am cunoscut chiar și o româncă. Am auzit-o spunând „bună seara” cu accent american și, pentru o secundă, nu am știut cum să răspund, am fost foarte surprinsă. Era chiar din Oradea, plecase împreună cu familia pe la începutul anilor ’90. Mi-a mărturisit că nu îi este foarte ușor să ajungă la cursurile pentru masterat, face aproape două ore de acasă până la universitate, dar spunea că este important pentru slujba ei… Am regăsit această determinare și voința de a depăși orice obstacol pentru a învăța și la alți studenți, chiar mai tineri. Mulți erau interesați să vină în Europa și aveau cunoștințe despre anumite facilități pentru investitori oferite de unele țări europene.
Universitatea noastră era cunoscută într-o oarecare măsură în rândul studenților și profesorilor datorită colaborării de aproape patru ani și în principal datorită MBA-ului american pe care îl găzduim în Agora. Sunt interesați, de asemenea, de schimburi de profesori și studenți, pentru că, dincolo de școală, există în România numeroase atracții turistice care îi ademenesc.
La rândul nostru „văzusem” și noi campusul universității pe site, însă în realitate este mult mai frumos. Foarte mare, cu clădiri destinate activității didactice, dar și pentru petrecerea timpului liber, cu case – nu cămine – care găzduiesc studenții, frățiile etc. Florida cu lacurile, canalele, flora și fauna sunt atât de spectaculoase, cel puțin pentru noi care veneam de pe malul Crișului, de la poalele Apusenilor, încât o plimbare prin campusul aflat între două lacuri (suntem în Lakeland, nu uitați) era un adevărat bombardament de informații, de detalii despre procesul de învățământ, împletite cu poveștile despre aligatorii care traversează, uneori, campusul… 
Întâlnirea cu președintele consiliului de administrație al universității a fost una deosebit de călduroasă, întreruptă din când în când de flash-urile aparatelor de fotografiat. A urmat întâlnirea cu rectorul și echipa de conducere, prilej cu care au fost reiterate dorința de colaborare pe multiple planuri, precum și intenția de a dezvolta programe de masterat comune, pe care să le putem oferi studenților noștri. 
Colaborarea dintre Universitatea Agora și Southeastern University s-a manifestat, până în prezent, doar în România, prin inițierea unui MBA, în plus, instituția noastră conferind în cursul anului trecut titlul de Doctor Honoris Causa decanului facultății de business din cadrul instituției americane. Prin această vizită am deschis o nouă etapă a colaborării care sperăm să se concretizeze anul viitor cu schimburi de studenți și cadre didactice. Beneficiari ai societății informaționale, care ne face să percepem într-un mod diferit timpul și spațiul, vom profita din plin de mijloacele pe care ni le oferă tehnologia, în dorința de transformare a întregii lumi într-un mic orășel...
Prof.univ.dr. Adriana Manolescu, președintele Senatului Universității Agora
Prof.univ.dr.ing. Mișu-Jan Manolescu, președintele Consiliului de Administrație al Universității Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vizită la Universitatea Southeastern din Lakeland, Florida, SUA.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:03 Ora standard a Europei de Est