Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune de proiect Comenius la Cîmpani

În perioada 11 - 15 noiembrie 2013

Reuniune de proiect Comenius la Cîmpani

Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani derulează în perioada 2013 - 2015 proiectul de parteneriat școlar Comenius „Culture and Environment”(„Cultura și mediul”), având ca partenere șase țări: Grecia- coordonator proiect, Letonia, Germania, Turcia, Spania și Franța.

Prima reuniune din cadrul acestui proiect, obținut prin intermediul ANPCDEFP și finanțat de Comisia Europeană, a avut loc în Cîmpani, Bihor, în perioada 11 - 15 noiembrie 2013 și a găzduit 38 de invitați din străinătate de la cele șase școli: 5th Gymnasium of Larisa - GRECIA, Līgatnes novada vidusskola - LETONIA, Oberschule Hohenkirchen - GERMANIA, Guzelkiyi Ortaokulu - TURCIA, Instituto de Eduación Secundaria Heliche - SPANIA și Collège le Grand Champ - FRANÞA, dintre care 16 au fost profesori, iar 22 au fost elevi.
Obiectivul acestei prime reuniuni de proiect la Școala Gimnazială „Georgiu Popa” a fost acela de a ne cunoaște, de a ne prezenta școlile, localitățile și țara, de a discuta rezultatele chestionarului de evaluare inițială și de a alege cel mai bun poster și logo ale proiectului.
Oaspeții au fost întâmpinați cu pâine și sare
Oaspeții au fost întâmpinați conform cutumei locale cu pâine și sare de către primarul comunei Cîmpani, Raul Bocșe, de către directorul școlii, Ioan Moza, de cadrele didactice ale instituției, elevi și părinți.
Marți, 12 noiembrie, invitații și gazdele s-au reunit la școală pentru a se cunoaște și a prezenta materiale video și PowerPoint cu tema „Orașul meu” și „Școala mea”. La orele amiezii, cu toții ne-au îndreptat spre Căminul Cultural „Sofia Popa” din localitate pentru a participa la programul artistic dedicat temei proiectului, oferit de școala gazdă. În prezența celor 38 de invitați de peste hotare, a celor peste 40 de invitați de onoare: primarul comunei, Raul Bocșe, viceprimarul, Călin Rugină, inspector ISJ Bihor, Cristian Andru, primari învecinați și directori de la școlile din împrejurimi, personalități ale zonei, cadre didactice și foști dascăli ai școlii, elevi și părinți, copiii au prezentat un spectacol ce a îmbinat atât tema culturii, cât și pe cea a mediului. Eleva Naomi Blaga a deschis programul interpretând la fluier Imnul Uniunii Europene. S-a intonat Imnul României, iar mai departe, eleve din clasele a V-a și a VII-a, pregătite de doamna profesor Elena Rengle, au dansat „Dansul steagurilor”. Loredana Petruse, Denisa Tocuț și Alexandru Farc, îndrumați de doamna profesor de Limba engleză și totodată coordonator de proiect în școală, Denisa Lucuța, au interpretat sceneta „The Giving Tree”, de Shel Silverstein, care spune povestea plină de emoție dintre un măr și un copil. Copiii au cântat în limbile franceză și spaniolă, coordonați de prof. Monica Nica și Anca Boldor. În continuare, Loredana Petruse, pregătită de prof. Denisa Lucuța, a cântat emoționantul șlagăr al anilor’70 „Copacul”.
„O lume mai bună este posibilă”
Finalul a fost marcat de eleva Denisa Tuduc și echipa de dans, pregătiți de dl prof. Călin Boț, care au interpretat un cântec popular bihorean și au jucat ca-n Bihor.
Copiii au cântat melodia lui Michael Jackson „Heal the World”, întărind credința lui Bruce Nixon că „O lume mai bună este posibilă”.
După-masa a continuat cu un atelier de lucru la școală în cadrul căruia a fost ales prin vot Eurovision Poster and Logo Contest, posterul câștigător - Turcia și logo-ul proiectului - Letonia.
Excursie de documentare la Timișoara
Planul de vizită în România a inclus o excursie de documentare la Timișoara cu tema „Pe urmele Revoluției din decembrie 1989”, unde musafirii au beneficiat de un ghid specializat, traseul pornind din punctul unde a izbucnit Revoluția anticomunistă până în Piața Unirii. Un mic popas la localul „Scârț” cu specific comunist a întregit imaginea perioadei ceaușiste pentru că drumeții au putut gusta din ceea ce se mânca odinioară, pâine cu zacuscă și salată de vinete și ceai de tei.
Totodată, s-a vizitat Muzeul Satului Bănățean, care și-a deschis poarta larg pentru a oferi imagini culturale adunate laolaltă despre lumea de odinioară a satului bănățean.
Pentru a ilustra corespunzător cealaltă temă a proiectului, Mediul, am făcut o  vizită la sediul Sucursalei miniere S.C. Băița S.A., unde doamna director Maria Trip și echipa dumneaei ne-au furnizat informații despre mina de cupru și exploatările care au loc la Mina Băița. Ca o gazdă generoasă și grațioasă, doamna director Maria Trip a oferit invitaților trăistuțe, ulcele din lut și cărți cu obiectivele turistice din județul Bihor.
Vizitele la Peștera Urșilor și la Muzeul Etnografic „La Fluturi” au completat mozaicul mediului cultural și natural prezentat invitaților de-a lungul șederii în România și au deschis apetitul pentru noi, viitoare incursiuni pe tărâmul mioritic.
Atelierul de lucru ce a încheiat reuniunea de proiect a fost dedicat discuțiilor despre rezultatele chestionarului de evaluare inițială, despre așteptările și realitățile proiectului, despre viitoarele acțiuni din cadrul proiectului și despre următoarea vizită programată în Turcia în martie 2014.
Reuniunea din România a partenerilor a mobilizat, după cum bine a observat coordonatorul de proiect din Grecia, dna Apostolia Karra, întreaga comunitate, iar gazdele au dovedit ospitalitate, „cea mai înaltă formă de expresie a culturii”, a continuat ea. Într-adevăr, fără sprijinul Administrației locale, al părinților, și al colegilor Loredana Boc, Ioana Boc, Ioana Vesa, Titiana Micle, Andra Butișcă, Traian Mărcuț și Elena Teaha, munca dascălilor de la Școala Gimnazială „Georgiu Popa” nu ar fi avut răsunetul pe care l-a înregistrat.
Prof. Denisa Lucuța
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect Comenius la Cîmpani.

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:46:45 Ora standard a Europei de Est