Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul Național „Cartea, poartă de acces la cunoaștere”- ediția a II-a

Vineri, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”

Simpozionul Național „Cartea, poartă de acces la cunoaștere”- ediția a II-a

Vineri (15 noiembrie 2013), la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Bihor – Oradea s-a desfășurat cea de-a II-a ediție a Simpozionului Național „Cartea, poartă de acces la cunoaștere”.

La festivitatea de deschidere a simpozionului, organizatorii au fost onorați de prezența Excelenței Sale dl Alexandru Victor Micula, ambasador al României în Ungaria, alături de alți distinși invitați: dna Claudia Timofte, director al Cancelariei prefectului, dna prof. Alina Moțoc Chivari, inspector școlar de specialitate pentru mentorat și proiecte educaționale al ISJ Bihor și Peto Csilla, inspector școlar de specialitate pentru învățământ preprimar și primar, secția maghiară, al ISJ Bihor.
Moderatorii manifestării au fost dna bibliotecar drd. Tavaszi Hajnal, director adjunct al instituției și bibliotecar dr. Mariana Barna, șef serviciu Comunicarea colecțiilor în cadrul instituției.
În deschiderea evenimentului, doamna profesor Ligia Antonia Mirișan, director-manager al instituției, a salutat distinșii oaspeți și invitați, arătându-se onorată de prezența Excelenței Sale dl Alexandru Victor Micula, ambasador al României în Ungaria.
Între lucrările primite la actuala ediție, ținem să subliniem lucrarea dnei prof. Simina Ioana Gherțan („Aspecte ale diversității culturale în activitatea cu copiii din grădiniță”); dna Simina este profesor pentru învățământul preșcolar la Grădinița din Micherechi (Ungaria), în baza unui protocol de colaborare încheiat între MAE (Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni), MEN și Primăria Municipiului Oradea; dumneaei a ajuns să fie profesor de limba română în localitatea Micherechi (din Ungaria), chiar dacă nu cunoaște limba maghiară. Și aceasta pentru că scopul protocolului este îmbunătățirea procesului de pregătire în limba română a copiilor din învățământul preșcolar și preuniversitar din Micherechi, în spiritul valorilor europene și al păstrării limbii și identității naționale, iar prezența Excelenței Sale, dl Alexandru Victor Micula, ambasador al României în Ungaria, la simpozion este datorată acestui proiect, cel mai important în acest moment pentru românii din Ungaria. Cu acest prilej, Excelența Sa și-a exprimat mândria și susținerea acestui proiect, adresând mulțumiri Inspectoratului Școlar Județean Bihor și Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Bihor – Oradea pentru susținerea permanentă a proiectelor care privesc comunitatea română din Ungaria.
În prima parte a simpozionului au fost prezentate 12 lucrări aparținând unor cadre didactice din Oradea și județ: prof. dr. Maria Donca și prof. Rodica Panti (de la CN „I. Vulcan” din Oradea), prof. Ramona Breazdău (CE „P. Cosma”, Oradea), prof. Mihaela Ana Pele (Lic. Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, structura Grădinița Nr. 23), prof. Simina Ioana Gherțan, de la Grădinița din Micherechi (Ungaria) și prof. Ligia Rodica Benea, de la Grădinița „Toldi” din Salonta, profesori și studenți de la Universitatea „Partium” și Universitatea din Oradea (prof. Andreea Balogh și studentul Cristian Culiciu), preot Ioan Ghitea din Husasău de Criș, bibliotecari din București și Oradea (dna Florentina Dobrogeanu-Ipsilante, de la Biblioteca Metropolitană București, Zona Sud, bibliotecari de la instituția gazdă: dna bibliotecar drd. Tavaszi Hajnal, dl ing. dr. Vasile Deac, bibliotecar Vasile Þuțuianu, bibliotecar dr. Luminița Moga).
În parte a doua a simpozionului am consemnat opt intervenții.
Dl ing. dr. Vasile Deac, de la instituția gazdă, a fost prezent din nou, de data aceasta cu lansarea a două cărți: „Fauna de insecte din biblioteci, arhive și muzee” și „Conservarea colecțiilor infodocumentare din biblioteci, muzee și arhive. Simptomatologia complexului de degradare”. Tot din partea gazdelor au mai prezentat comunicări: bibliotecar metodist Delia Pantea, Lilia Blaga, Simona Corbu și Adelina Ioana Boga; dna Delia Pantea a prezentat și o lucrare primită de la Beiuș, de la dna bibliotecar Elena Irina Codreanu, de la CN „Samuil Vulcan” din Beiuș; au mai prezentat lucrări: prof. Corina Nicoleta Negruțiu, de la CT „Traian Vuia”, prof. Luminița Dubău, de la Lic. T. „O. Ghibu”, prof. Alin Lucian Creangă, de la CE „P. Cosma”, precum și doi elevi: Patricia Prodan, de la Lic. Tehnologic Sanitar „V. Voiculescu” și Mihai Dan, de la Lic. T. „O. Ghibu”. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul Național „Cartea, poartă de acces la cunoaștere”- ediția a II-a. 

 

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 01:51:15 Ora standard a Europei de Est