Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Joi, sala festivă a Lic. T. „Onisifor Ghibu” a fost „invadată” de pionieri!

La „Școala părinților mei”

Joi, sala festivă a Lic. T. „Onisifor Ghibu” a fost „invadată” de pionieri!

Joi, 14 noiembrie 2013, în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea au răsunat cântecele pionierilor de altădată, s-a ridicat drapelul pe catarg și s-a dat onorul, pionierii s-au adunat și au dat raportul…în prezența a doi profesori universitari de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (Marius Bucur și Valentin Orga), precum și foști profesori ai liceului, actualmente pensionari: Pavel Sărac, Ana Goidaci, Maria Dan, Alexandru Sanislav…, dar și actuali profesori (și directori).

Proiectul de istorie orală „Școala părinților mei”
Nu vă grăbiți să judecați și să încriminați ori să suspectați pe cineva de nostalgii. E vorba doar de istoria trăită de părinții unor elevi din clasele a IX-a și a X-a, istorie răscolită și „actualizată” de doamna profesor de istorie Livia Ivan.  
De unde până unde, doamnă profesor, această activitate festivă a „pionierilor”?
„Noi, astăzi, vom prezenta un proiect de istorie orală, numit „Școala părinților mei”. Și are în vedere perioada în care aici nu era liceul „Ghibu”, ci Școala Generală Nr.3. Elevi din a IX-a B și a X-a B au făcut cercetări. S-au dus la foști elevi și foști profesori, le-au luat interviuri, pe care apoi le-au transcris. Acum urmează diseminarea proiectului. Asta însemnă că tot ce veți vedea pe scenă este autentic. N-am inventat nimic, nu este nicio ficțiune. Totul s-a întâmplat la Școala Generală Nr.3.
Poate vă întrebați ce motiv aș avut să scriu despre Școala Nr. 3?
Motivația personală: Îmi place școala în care sunt. Pentru mine, Liceul „Onisifor Ghibu” este a doua familie. Profesorii sunt pentru mine frații mei mai mari care mă învață, de la care învăț, și pentru mine, voi, elevii, sunteți copiii mei. Încerc în fiecare zi să mă raportez la voi, ca și când ați fi copiii mei, așa că pe copiii mei câteodată îi mai și pedepsesc. Și mai am o motivație, educațională, cu două aspecte: unul este cel al regulilor, iar celălalt ține de școala de astăzi, care, datorită multor reforme, a ajuns la un nivel mult mai jos, comparativ cu școala în perioada comunistă, atât la nivelul disciplinei, cât și al rezultatelor și interesului elevilor pentru școală. Și mi-am dorit ca prin acest proiect, o „vizită” în trecut, să vedeți care erau valorile pe care le aveau elevii de altădată (părinții voștri, de fapt), care au fost acele aspecte care au dus la formarea lor ca oameni.
Prin tot acest demers, am încercat să desființăm acele granițe între generații, să-l apropiem pe elev de profesor, așa încât elevul să-l vadă pe profesor uman, cu emoțiile lui. Prin acest exercițiu, elevii au „pipăit” trecutul. Transcrierea a dat de furcă elevilor din grupul țintă…”
Concluzionând vom spune că doamna profesor Livia Ivan a participat la un curs POSDRU (Istoria recentă), care s-a desfășurat la Universitatea „B-B” din Cluj-Napoca, la Institutul de Istorie Orală; iar acel curs constă în cercetarea metodelor de investigare a trecutului recent, metode bazate pe interviu. Cei 14 elevi de la clasa de jurnalism (din a IX-a și a X-a B) au intervievat foști profesori și elevi, încercând să descopere trecutul recent. Joi, în sala festivă a liceului a avut loc diseminarea acelui proiect și punerea lui în scenă. Să mai spunem că proiectul va continua cu perioada de început a vieții școlare din zonă și apoi partea finală, după 1995, când s-a înființat liceul „Onisifor Ghibu”. Și uite-așa se naște monografia liceului. De reținut că tot acest travaliu face parte din lucrarea de disertație a dnei profesor Livia Ivan, intitulată „Școala părinților mei”.
Interesantă lucrare, bine realizată și admirabil diseminată cu artiști jurnaliști! Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (65 de poze), accesați Galeria foto: Joi, sala festivă a Lic. T. „Onisifor Ghibu” a fost „invadată” de pionieri!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:33 Ora standard a Europei de Est