Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

AJOFM Bihor are un nou director, pe Bekesi Csaba

De la 1 noiembrie,

AJOFM Bihor are un nou director, pe Bekesi Csaba

De la 1 noiembrie 2013, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor are un nou director, pe Bekesi Csaba, după pensionarea fostului director, Dorel Drăghici.

Dl prefect Claudiu Pop l-a instalat miercuri (13 noiembrie 2013) pe noul director, în prezența vicepreședintelui CJ Bihor, dl Ioan Mang, a viceprimarului Ovidiu Mureșan, a unei suite de directori de deconcentrate și a angajaților agenției , în frunte cu fostul director Dorel Drăghici și directorul executiv adjunct Adrian Morar.
Dl Bekesi Csaba a fost detașat de la Comisariatul Județean Bihor  al Gărzii Naționale de Mediu la AJOFM Bihor pe funcția publică de conducere vacantă de director executiv al AJOFM Bihor pe o perioadă de cel mult șase luni, în conformitate cu prevederile art.87, aliniat 1 litera a și art. 89 din Legea 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată cu modificările și completările ulterioare.
Astfel, începând cu data de 1 noiembrie, dl Bekesi Csaba a fost detașat de la Garda Națională de Mediu  Bihor la AJOFM Bihor pe funcția vacantă de director al AJOFM Bihor, potrivit Ordinului 708 din 29.10.2013 al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
După citirea celor două decizii, dl prefect Claudiu Pop i-a mulțumit fostului director, Dorel Drăghici, pentru cei opt ani de directorat. „A fost o activitate mai mult decât prestigioasă, a fost o activitate încununată cu realizări. Este o mulțumire firească, este o mulțumire în urma unei activități, așa după cum am spus, mai mult decât onorabile și pentru aceasta are din partea mea, și sunt convins că și din partea dumneavoastră, tot respectul și chiar aplauzele de rigoare”.
Mulțumindu-i dlui prefect pentru aprecieri, dl Dorel Drăghici a făcut un scurt recurs la memorie, subliniind buna pregătire profesională a angajaților agenției; apoi, privindu-i în față pe cei doi directori tineri, nu s-a abținut să nu-i aprecieze și chiar să-i invidieze: „Mă uit la dânșii și nu mă pot abține să nu spun că mă roade un sentiment de invidie când văd cât de tineri sunt, cât de frumoși sunt, îi cunosc cât de competenți sunt și oameni de caracter. E un lucru extraordinar să aveți o astfel de conducere”.
„Un mai mare accent pe măsurile active” 
În cuvântul său, noul director executiv, Bekesi Csaba,
a mulțumit fostului director pentru punctele forte găsite în instituție, în urma analizei efectuate: pregătirea, experiența și profesionalismul angajaților.
 „Sunt în perioada de analiză pentru că cunosc instituția. Trebuie să efectuăm o analiză, atât a mediului intern al acestei instituții, cât și al celui extern. Deja am putut identifica anumite puncte forte, și cel mai important punct forte al instituției pe care am reușit să-l identific până la această oră este resursa umană, este personalul din instituție, pregătirea, experiența și profesionalismul cu care își îndeplinesc mandatul. Aici, un merit deosebit îl are domnul director Drăghici căruia îi mulțumesc pe această cale, totodată și pentru cuvintele frumoase.
După această analiză, urmează să stabilim împreună cu dumneavoastră niște obiective. Un prim obiectiv foarte important pentru mine și pentru instituție ar fi un mai mare accent pe măsurile active în domeniul ocupării, pentru că acestea sunt cele care pot duce atât la menținerea, cât și la creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în județul Bihor”, a precizat directorul executiv  Bekesi Csaba. Domnia sa a ținut apoi să atragă atenția asupra termenului de „ocupare” – „pentru aceasta va trebui să avem o relație foarte strânsă cu angajatorii , atât din domeniul public, cât și cel privat. Aș dori ca instituția noastră să devină un actor foarte important pe această piață a muncii”, a conchis dl director Bekesi Csaba.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:33:17 Ora standard a Europei de Est