Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Colțul micului pieton” – ediția a II-a

Miercuri, la ISJ Bihor, a fost lansat

Proiectul „Colțul micului pieton” – ediția a II-a

Asociația Română pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere, Inspectoratul de Poliție Județean Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor au lansat miercuri (13 noiembrie 2013), în sala de ședințe a ISJ, cea de-a doua ediție a proiectului educativ preventiv „Colțul micului pieton”.

Dacă prima ediție, lansată în 21 ianuarie 2013, la sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, s-a adresat elevilor din ciclurile primar și gimnazial, această nouă ediție se adresează, în special, micilor școlari din ciclul primar, elevilor din clasele I-IV, mai puțin celor din clasele pregătitoare care se află, totuși, la o vârstă prea fragedă pentru acest proiect concurs, după cum avea să precizeze dra Jari Vanda, președintele ARVER, inițiatorul proiectului. Și la această nouă ediție, sponsorul principal al proiectului este Eurolingva, Asociația Instruit, care va acorda câte trei premii pentru fiecare din cele patru școli implicate în proiect: Liceul „Don Orione”(reprezentat de dl manager Miheller Martin Peter), Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” (prof. Lorenia Nedeianu), Școala Gimnazială din Nojorid (reprezentată de prof. Mirela Gligor - Nojorid, Maria Popa - Livada și Loredana Burdaș – Leș) și Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș (reprezentată de prof. Laura Barcaș). Din partea finanțatorului concursului au fost prezenți și de această dată dl Cristian Vereș și Ioana Pastor.
„Se constată o scădere a numărului de accidente grave de circulație”
Prezent la lansare, dl inspector principal de poliție Alin Gherman, de la serviciul rutier al Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, a ținut să precizeze faptul că „în acest an, a scăzut numărul de accidente grave de circulație în care au fost implicați copiii (cu vârsta cuprinsă între 7 și 15 ani). Am avut doar 9 accidente grave, din 29, din care 22 au fost din cauza traversărilor neregulamentare”. Inspectorul principal a subliniat apoi buna colaborare pe care IPJ Bihor o are cu școlile gimnaziale orădene, dar nu numai, manifestându-și deschiderea spre cele din Zona Metropolitană, cu care ar dori o mai strânsă cooperare în vederea desfășurării în comun a unor activități educativ preventive.
Părintele prof. Florin Negruțiu, reprezentatul ISJ Bihor, a felicitat partenerii de proiect pentru rezultatele obținute la prima ediție, subliniind activitățile bogate desfășurate și coordonate de dra Jari Vanda, președintele ARVER, în parteneriat cu reprezentanții poliției, precum și valoarea premiilor acordate de Eurolingva la încheierea primei ediții a proiectului.
Să mai spunem că marți, 12 noiembrie, dra Jari Vanda, a lansat proiectul educativ preventiv „Colțul micului pieton” și în patru școli din județul Satu Mare, la școlile gimnaziale „Octavian Goga”, „C-tin Brâncoveanu” și „Grigore Moisil” din municipiul Satu Mare, respectiv la Școala Gimnazială din Tășnad.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „Colțul micului pieton” – ediția a II-a.
 

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:38:25 Ora standard a Europei de Est