Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții Universității din Oradea protestează pentru 6% din PIB pentru educație!

Astăzi (miercuri)

Studenții Universității din Oradea protestează pentru 6% din PIB pentru educație!

Asociațiile studențești din Convenția Organizațiilor Studențești din cadrul Universității din Oradea și Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, membră a Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) cheamă studenții la protest astăzi, miercuri, 13 noiembrie 2013, pentru a cere Guvernului României alocarea a 6% din PIB pentru educație, începând cu anul 2014.

Nemulțumirile studenților pleacă de la faptul că universitățile, în contextul unei subfinanțări constante a educației din România, au fost nevoite să crească o serie de taxe, să comaseze grupe și facultăți sau să reducă și chiar să oprească în unele cazuri investițiile ce țin de îmbunătățirea calității sistemului educațional.
Studenții cer Guvernului României să respecte Legea Educației Naționale și să aloce 6% din PIB pentru educație, să crească finanțarea de bază a universităților până la valoarea ei din 2008, să crească subvenția cămine-cantine cu 30%, să crească fondul de burse cu destinație clară către bursele sociale și să existe investiții reale în centrele de consiliere și orientare în carieră și o metodologie care să definească normele de funcționare a acestora.
Protestul va începe la ora 16.00 și se va desfășura pe următorul traseu: Universitatea din Oradea (Căminele C1 și C2) – Piața Unirii – Str. Republicii - Parcul Traian - Parcul 1 Decembrie – Piața Independenței (Piața Emanuil Gojdu) - Piața Unirii - Universitatea din Oradea. Protestul este inițiat de către Convenția Organizațiilor Studențești din cadrul Universității din Oradea. Alături de studenții orădeni, vor protesta și studenții din alte 10 centre universitare importante din țară - București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Galați, Baia Mare, Sibiu, Suceava, și Alba Iulia, având cu toții aceeași revendicare – alocarea a 6% din PIB pentru educație.
Demersurile studenților pentru creșterea finanțării educației au început încă din luna ianuarie a acestui an, odată cu petiția de peste 100 de metri semnată de 10.000 de studenți care a fost depusă la Guvernul și Parlamentul României. Aceasta nu a stârnit nicio reacție din partea instituțiilor statului, acestea ignorând complet mesajul studenților. Au urmat adrese, scrisori, lansarea studiului „Responsabilitate pentru Educație” care prezenta problema subfinanțării educației din perspectiva studenților, un marș al liderilor studenților desfășurat la Timișoara în care reprezentanții organizațiilor studențești au plimbat pe stradă o vacă pentru a sugera că educația a ajuns la „coada vacii”, toate acestea fiind de asemenea ignorate de către guvernanți. În luna octombrie, ANOSR a lansat platforma online www.6pentrueducatie.ro în care au fost prezentate opiniei publice necesitatea alocării a 6% din PIB pentru educație, efectele subfinanțării educației și asumările legislative existente în acest sens, reușind să coaguleze în acest demers reprezentanți ai elevilor, ai părinților, ai sindicatelor și ai rectorilor, primind totodată mesaje de susținere din partea unor reprezentanți ai societății civile sau a unor personalități publice interesate de viitorul României. Ulterior, au existat întâlniri cu reprezentanții Ministerului Educației și ai Guvernului, însă toate s-au desfășurat fără asumări clare din partea guvernanților cu privire la creșterea finanțării educației și alocarea a 6% din PIB, așa cum studenții au solicitat. Săptămâna trecută, pe data de 6 noiembrie, studenții au organizat greve japoneze în cele mai importante centre universitare din țară, solidarizându-se astfel cu protestul profesorilor din București.
„A sosit momentul să ne cerem drepturile și în stradă”
„Ignoranța guvernanților a depășit orice limită. Vorbim despre finanțarea educației, trimitem adrese, petiții și analize de peste un an de zile, dar parcă vorbim cu pereții. Nu vedem vreo strategie clară, nu se implementează soluții, nu se iau măsuri reale. A sosit momentul să ne cerem drepturile și în stradă. Poate așa se vor mai trezi și vor respecta legea și propriile lor asumări. Așteptăm ca pe lângă studenți să ni se alăture la protest toți cei care cred că sistemul de educație încă mai poate fi salvat dacă este tratat cu responsabilitate și finanțat corespunzător. Guvernele din ultimii ani și-au bătut joc de educație și această bătaie de joc nu poate să mai continue dacă vrem un învățământ decent și un altfel de viitor pentru România!” – Mihai Dragoș, președinte ANOSR
Eveniment facebook!
Olah Roland
director - Studentocratia
președinte - Asociatia „Gheorghe Sincai” a studentilor în Istorie

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:24 Ora standard a Europei de Est