Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tema cercului „Activități de tipul Outdoor”

Vineri, Cercul pedagogic al educatoarelor

Tema cercului „Activități de tipul Outdoor”

Vineri (8 noiembrie 2013), în scurta vacanță (de o săptămână) a preșcolarilor și școlarilor mici, ciclul primar, au fost programate cercurile pedagogice ale cadrelor didactice.

Educatoarele din Oradea care predau la grupa mare, secția română, au participat la activitățile desfășurate la Grădinița Nr. 55 (structura Grădiniței Nr. 50); cele de la grupa mijlocie au fost repartizate la Grădinița Nr. 34, cele care predau la grupa mică s-au reunit la Grădinița Nr. 53, iar secția maghiară, la Grădinița Nr. 46. Oferindu-ne un „măr roșu” (deloc vrăjit), Mihaela Vidican, gazda bună a cercului de la Grădinița Nr. 55, ne-a furnizat și cele dintâi informații legate de cerc, plus agenda evenimentului.
În calitate de gazdă a cercului, doamna director Angela Popu a salutat participanții și pe distinsul invitat special, conf. univ. dr. Ioan Chelemen, anunțând agenda cercului. În continuare, responsabilul de cerc, dna prof. Mihaela Ana Pele, a făcut cunoscută tema cercului pentru semestrul I „Activitățile de tip outdoor”. Pentru o introducere în temă și clarificarea termenilor a fost invitată la o prezentare în PowerPoint doamna prof. Lucia Golban; tema a fost tratată apoi și argumentată în amănunt în referatele lor de Dana Găvruța și Gabriela Pascar, având ca subiect „Stimularea creativității copiilor prin activități de tip outdoor”. Activitățile demonstrative, filmate - „Descoperim împreună Halloweenul” și „Bogățiile toamnei” - au fost prezentate de prof. Ruzsa Natalia și Ghiuro Natalia.
Despre educația Outdoor
„Educația Outdoor (EO) reprezintă suma acțiunilor întreprinse de personal calificat (traineri, formatori, profesori, instructori) într-un mediu natural/sălbatic, folosind metode experiențiale, pentru a produce schimbări la nivelul abilităților fizice, intra și interpersonale și al comportamentului față de mediu, în rândul participanților. EO reprezintă procesul educațional, indiferent de subiectul predat/învățat, care are loc într-un cadru natural.
EO are un caracter nonformal, urmărește schimbările vizibile la nivel comportamental, se desfășoară în natură, se pregătește în prealabil pentru a se asigura securitatea, se învață totul în mod practic, activ, prin experiențe personale, la care mai apoi reflectă pentru a extrage învățăturile – experiențial.
EO se adresează tuturor celor trei nivele de învățare: nivelul acumulărilor de cunoștințe (cognitiv), nivelul deprinderilor fizice (motric) și cel al individualizării unor trăsături de comportament (afectiv).
EO presupune ca procesul de predare - învățare - formare să se petreacă în afara școlii, respectiv în natură și spații culturale”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tema cercului „Activități de tipul Outdoor”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:49:27 Ora standard a Europei de Est