Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala profesională - încotro?”

Vineri, masă rotundă la ISJ Bihor

„Școala profesională - încotro?”

Vineri, 8 noiembrie 2013, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a avut loc o masă rotundă cu tema „Școala profesională - încotro?”

Întâlnirea a fost găzduită de domnul Daniel Negrean, inspector școlar general și domnul Florian Mieluț, inspector de specialitate, invitat special fiind doamna deputat Florica Cherecheș, membru al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Camerei Deputaților. Au participat directori ai principalelor colegii tehnice din municipiul Oradea și județul Bihor, profesori de specialitate și reprezentanți ai S.C. Eurobusiness Park S.R.L., societatea orădeană care administrează parcurile industriale din municipiu.
Subiectele dezbătute au fost „Învățământul tehnologic din perspectiva descentralizării”, „Perspective de dezvoltare a învățământului profesional”, „Colaborarea dintre actorii locali pentru dezvoltarea învățământului profesional” și „Admiterea în liceu”.
Doamna deputat a prezentat informațiile pe care le deține până în prezent referitor la descentralizare, promițând să revină cu noutăți, imediat ce le va avea. De asemenea, va prelua din sugestiile celor care conduc învățământul bihorean, ideile care contribuie la îmbunătățirea punerii în practică a tezelor descentralizării, pentru a le transforma în recomandări și amendamente.
Reprezentanții S.C. Eurobusiness Park S.R.L. au prezentat Școala profesională Eurobusiness (www.sebpo.ro), cu șase clase în acest an școlar, proiectul local care demonstrează buna colaborare dintre Primăria Oradea, Inspectoratul Școlar Județean și agenții economici, pentru binele și dezvoltarea comunității. S-a accentuat necesitatea selectării elevilor care vor urma cursurile școlilor profesionale și în acest context, a fost apreciată inițiativa legislativă de introducere a concursului de admitere în liceu, la care doamna deputat este co-inițiator. Doamna deputat a dat asigurări că începând din anul școlar 2014-2015, clasa a IX-a va trece la liceu, ceea ce va ajuta mult dezvoltarea învățământului profesional.
Participanții au căzut de acord că este extrem de important să se continue acțiunile de promovare intensă a învățământului profesional, iar părinții să înțeleagă că această opțiune este de luat în considerare pentru copiii lor care nu au rezultate școlare foarte bune, dar au deprinderi și abilități practice necesare pentru a învăța o meserie.
S-a convenit ca următoarea întâlnire să aibă loc în luna decembrie, iar doamna deputat să facă demersurile necesare pentru a invita un director din Ministerul Educației Naționale care să răspundă întrebărilor punctuale și să preia sugestiile celor care conduc învățământul bihorean.
Florica CHERECHEȘ,
deputat PNL

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:51:39 Ora standard a Europei de Est