Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O experiență cât o mie!

Prin intermediul unui proiect Comenius

O experiență cât o mie!

În perioada 14-19 octombrie 2013, orașul Dampierre din Franța a găzduit cea de-a șasea reuniune din cadrul proiectului multilateral Comenius „Unity through diversity”, pe care Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea îl derulează în parteneriat cu nouă țări europene: Franța (coordonator), Croația, Finlanda, Italia, Irlanda de Nord, Portugalia, Polonia, Spania și Turcia, pe durata a doi ani, 2012-2014.

„Poate că unii dintre voi au auzit de proiectul Comenius, poate că alții nu. Ei bine, eu, alături de bunii mei prieteni Raluca, Patrick și Elena și îndrumați de o profesoară care merită tot respectul nostru, domnișoara Violeta Roman, am avut șansa extraordinară de a pătrunde în interiorul acestui proiect de prestigiu internațional. Am avut parte de o experiență cât o mie! Ne-am întors acasă cu un bagaj de amintiri superbe, gata să reluăm oricând această poveste atât de frumoasă”. (Lupu Andreea, cls. a VIII-a A)
Echipa Școlii Gimnaziale Nr. 16 prezentă la întâlnirea din Dampierre a fost alcătuită din coordonatorul Comenius, prof. Violeta Roman și elevii: Păcurar Raluca, Lupu Andreea, Boldor Elena și Filip Patrick.
„Eu m-am implicat de la început în acest proiect. Mi s-a părut foarte interesant. Mă bucur că fac parte din echipă. Am învățat foarte multe lucruri în Franța: mi-am făcut prieteni noi, am descoperit o părticică din cultura franceză și am comunicat cu alți copii și profesori în limba engleză și franceză. A fost extraordinar!” (Filip Patrick, cls. a VII-a B)
Tema reuniunii de proiect din Franța a fost „Lucrări după picturi celebre”.
La Școala „Louis Pasteur” din Dampierre, am organizat o expoziție cu reproduceri după picturi celebre realizate de către elevii din cele 10 țări partenere. Aceste picturi au putut fi admirate într-o sală special amenajată de către întreaga comunitate pe toată durata reuniunii. În cadrul ședințelor de lucru, coordonatorii din fiecare țară au prezentat filmări și poze cu procesul de realizare al temei.
Programul întâlnirii a inclus vizitarea Școlii „Louis Pasteur” din Dampierre, participarea la ore și diverse ateliere de lucru, vizionarea unui spectacol  pregătit de elevii școlii în cinstea noastră, întâlnire cu primarul din Besançon și alți oficiali din regiunea Franche-Comte, reuniune cu comunitatea din Dampierre, vizitarea Fabricii de brânză „Le Suchaux” și a „Cittadelei” din oraș.
„Cu această ocazie am învățat și o mulțime de expresii și cuvinte noi în limba franceză și ne-am familiarizat cu accentul lor. De asemenea, am socializat extrem de mult și ne-am făcut prieteni noi, atât copii, cât și profesori din alte țări. Este foarte important faptul ca am reușit să le cunoaștem o parte din tradiții și obiceiuri, să facem schimb de experiență și să ne îmbogățim bagajul de cunoștințe. Am trăit o săptămână în stil franțuzesc!” (Păcurar Raluca, cls. a VIII-a A)
În fiecare zi am participat la ședințe de lucru în care am discutat despre evoluția proiectului, am evaluat rezultatele obținute până în prezent și am stabilit detaliile următoarelor întâlniri din Irlanda de Nord și Italia.
„Niciodată nu voi putea uita experiența care am avut-o în Școala din Dampierre. M-am simțit mândră că am reprezentat România și mai ales pentru că toți profesorii din alte țări ne-au asigurat că vom avea un viitor strălucit. Îi mulțumesc domnișoarei profesor Violeta Roman și echipei de proiect pentru această experiență deosebită!” (Elena Boldor – a VII-a B)
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:24 Ora standard a Europei de Est