Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competențe europene la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”

Programul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Competențe europene la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”

Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea găzduiește din februarie 2013, prin bunăvoința domnului director, prof. dr. Ioan-Vasile Micu, programul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Proiectul este realizat de Inspectoratul Școlar al județului Alba  în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al județului Bihor și Inspectoratul Școlar al județului Olt, fiind cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
Elevii de gimnaziu ai Liceului „Aurel Lazăr” participă la program îndrumați de dna prof. Monica Muscaș (profesor la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”) și de dl. prof. Viorel Muscaș (profesor la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”).
La ce se referă mai exact acest program?
Cel mai important aspect este faptul că elevii își dezvoltă competențe în primul rând. Prin conceptul de „competență” se înțelege ansamblul format din cunoștințe, abilități - capacități - aptitudini și atitudini, care depășește cu mult noțiunile de „cunoștințe” și „obiective”,  cu care operăm la școală în prezent.
În acest scop fiecare copil se autentifică pe portalul proiectului www.miculprint.eu, unde cu ajutorul personajului Micul prinț din povestea omonimă a scriitorului Antoine de Saint-Exupéry, călătoresc pe planetele Libertății, Mobilității, Relațiilor, Colaborării, Culturii și Competenței, în vederea îmbunătățirii competențelor la limba și literatura română și matematică.
Motivația intrinsecă este dublată de motivația extrinsecă, întrucât în fiecare zi în care copiii participă la program, aceștia beneficiază și de o masă caldă oferită gratuit prin acest proiect manageriat de dl. prof. Ioan Vlașin.
Unii dintre elevi au ținut neapărat să își exprime părerea despre acest proiect:
Acest program este unul foarte important pentru mine pentru că aici am învățat lucruri noi, pe care încă nu le-am învățat la școală, pentru că aici am șansa să lucrez prin intermediul unui site nemaiîntâlnit până acum, pentru că pot să rezolv diferite situații și am posibilitatea să socializez cu colegii prin ajutorul acordat acestora în timpul programului. (Codrin Marin, elev în clasa a VIII-a)
Am venit la programul Micul Prinț pentru că am rămas puțin în urmă la matematică, iar acest program m-a făcut să învăț mai bine prin exercițiile realizate. (Giulia Turcuț, elevă în clasa a VI-a)
Am ajuns la acest program la îndemnurile colegilor. Sunt foarte mulțumită de el, m-a ajutat să recuperez mare parte din materie.
(Ana Maria Albiș, elevă în clasa a VI-a)
Coordonatori,
prof. Muscaș Monica
prof. Muscaș Viorel

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:03 Ora standard a Europei de Est