Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Alături de parteneri din Spania, Turcia, Lituania și Bulgaria

Proiect Comenius la C.T. „Traian Vuia” Oradea

Alături de parteneri din Spania, Turcia, Lituania și Bulgaria

La Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea, în perioada 1 august 2013 - 31 iulie 2015 se derulează proiectul școlar multilateral Comenius cu titlul „Option Variety for Entrepreneurship” –„Varietate de opțiuni în antreprenoriat”.

Alături de parteneri din Spania – în calitate de coordonatori ai proiectului -, Turcia, Lituania și Bulgaria, profesorii și elevii din echipa de proiect de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea vor aborda problematica legată de rata mare a șomajului din rândul tinerilor, încercând să identifice cauzele care stau la baza acestei stări de fapt și vor încerca să găsească soluții creative vizavi de acest aspect. Proiectul cuprinde mobilități ale elevilor și profesorilor în instituțiile de învățământ din țările partenere, activități în echipă, ateliere de lucru, realizarea de materiale diverse și activități tematice specifice, conform calendarului stabilit.
Scopul definit al proiectului este acela de a-i încuraja pe elevi să-și asume responsabilitatea propriului viitor și de a-i inspira să viseze și să-și atingă potențialul maxim de inițiativă și inovație, astfel ca o nouă generație de antreprenori să apară. Elevii vor fi responsabili de întregul plan de acțiune, de dezvoltarea de strategii și implementarea lor, precum și de evaluarea și diseminarea proiectului. Prin participarea la întâlniri cu oameni de afaceri, la diferite prelegeri și prezentări pe teme de antreprenoriat, prin vizite de studiu la diferiți agenți economici sau prin activități de documentare pe teme economice elevii își vor îmbogăți cunoștințele despre economie și problemele de afaceri și vor fi familiarizați cu principiile care guvernează piața economică europeană și lumea afacerilor. Mai exact, vor dobândi competențele și abilitățile necesare dezvoltării personale pentru integrare profesională și cetățenie europeană activă.
Prin participarea în cadrul unui proiect internațional elevii și profesorii vor avea ocazia să cunoască și să înțeleagă diversitatea culturală și lingvistică europeană, să-și formeze o atitudine de disponibilitate în folosirea limbii engleze ca limbă de comunicare și nu în ultimul rând să-și formeze atitudini de deschidere, curiozitate, toleranță și respect pentru dreptul de a fi diferit.
Prima întâlnire de proiect
În perioada 21-25 octombrie 2013, echipa de proiect de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, reprezentată de prof. Urs Marcela (responsabil proiect) și directorul adjunct, dl prof. Șaitoș Dorel, a participat la prima reuniune de proiect care a avut loc în localitatea Darica, Turcia. În cadrul acestei prime vizite s-a creat contextul  întâlnirii reprezentanților echipei de proiect din fiecare țară parteneră și s-au desfășurat activități de prezentare a orașelor de reședință din fiecare țară participantă în proiect, a școlilor și a sistemelor educaționale naționale. Nu în ultimul rând, s-a stabilit calendarul mobilităților viitoare, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea urmând să fie în perioada 9-16 martie 2014 gazda următoarei reuniuni din cadrul proiectului.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului sectorial Comenius al Programului „Învățare pe Tot Parcursul Vieții”.
Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, Agenția Națională și Comisia Europeană nefiind responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Urs Marcela
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Alături de parteneri din Spania, Turcia, Lituania și Bulgaria.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:35 Ora standard a Europei de Est