Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

După China și SUA, pregătiri pentru vizita în India

Internaționalizarea Universității Agora

După China și SUA, pregătiri pentru vizita în India

După ce în 2013 am vizitat China (peste un miliard trei sute cincizeci de milioane de locuitori în 2012), în ianuarie 2014 ținta vizitei este India, a doua țară ca număr de populație din lume (peste un miliard și două sute de milioane de locuitori în 2011, în timp ce populația întregului glob era de aproximativ 7 miliarde de locuitori). India are și ea o cultură străveche și fascinantă.

În perioada 5-13 octombrie, o delegație de la Universitatea Kalasalingam din India, formată din dl cancelar  K.Sridharan și profesorul Vinod Madan, a vizitat Universitatea Agora. Cu acest prilej am semnat un acord de colaborare, care prevede schimb de experiență managerială, didactică și științifică.
În ianuarie 2014, vom efectua o vizită de răspuns în India, la nivel managerial, rectorul împreună cu președintele Universității Agora, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu (care în timpul vizitei delegației indiene la Universitatea Agora, împreună cu dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, președintele Senatului Universității Agora, au efectuat o vizită în SUA, susținând o serie de conferințe la Southeastern University din Florida).
În pregătirea acestei vizite, am început o documentare preliminară despre India, o țară pe care n-am văzut-o niciodată, dar care m-a fascinat întotdeauna prin intermediul lecturilor mele. De exemplu, romanul realist „Maitreyi” al româno-americanului, care se declara indian, Mircea Eliade (care s-a îndrăgostit de poeta și romanciera indiană-bengaleză Maitreyi Devi [1]), pe care l-am citit în studenție și l-am recitit duminica trecută online [2], a fost primul care m-a familiarizat un pic cu India și obiceiurile sale. Din istoria matematicii, am aflat că cifrele de la 0 la 9 pe care le folosim azi în scrierea pozițională a numerelor au fost preluate de europeni de la arabi, care le-au preluat, la rîndul lor, de la indieni (hinduși). Ulterior, am aflat despre uimitoarea indiancă Shakuntala Devi [4], care calcula cu o viteză incredibilă.
Maitreyi Devi (1914-1989). Maitreyi Devi, fiica profesorului și filosofului Surendranath Dasgupta, a fost o poetă și romancieră din India/Bengal/Calcutta, care l-a avut ca guru pe celebrul poet și filosof Rabindranath Tagore, laureat Nobel pentru literatură.
În 1929, românul Mircea Eliade (1907-1986) a primit o bursă de la un mecena indian pentru a studia limba sanscrită și Yoga cu Surendranath Dasgupta, care l-a invitat să locuiască în casa sa. Aici se înfiripează o poveste de dragoste între Mircea (23 ani) și Maitreyi (16 ani), dragoste descoperită și curmată brutal de tatăl tinerei bengaleze. Publicat în 1933 și tradus în mai multe limbi, romanul „Maitreyi” al lui Mircea Eliade ajunge la cunoștința poetei, care s-a măritat între timp cu Devi, prin intermediul reputatului sanscritolog român Sergiu Al. George de abia în 1972. Maitreyi vine în România, la invitația Uniunii Scriitorilor, vizitând  pe mama și sora lui Eliade. Îl vizitează pe Eliade la Chicago, unde trăia orb, exprimându-și  repulsia față de cartea scrisă de el și scrie romanul intitulat „Dragostea nu moare” (care se poate citi online la adresa [3]). „Ceea ce m-a surprins de la bun început a fost faptul că romanul a fost scris în 1972, la aproape 40 de ani de la apariția romanului Maitreyi. Dacă mulți cititori au privit Dragostea nu moare drept un răspuns la cartea lui Eliade - ei bine, nu pot să nu trec dincolo de această opinie și să văd de fapt o mărturie a unei vieți, a unei femei din India care a avut curajul să scrie despre ceea ce a fost și este”, spune Cristina Teodorescu în [4].
Shakuntala Devi (1929 - 2013). Indianca Shakuntala Devi [5], femeia mai rapidă decât un calculator, a fost omagiată de Google printr-un Doodle în 4 noiembrie 2013. Supranumită și „computerul uman”, S. Devi ar fi împlinit 84 de ani la 4 noiembrie 2013, dar a murit la 21 aprilie 2013 în urma unui stop cardiac.
În 1988 a călătorit în SUA, pentru ca să participe la un studiu realizat  de către profesorul Arthur Jensen de Psihologie de la Universitatea California, Berkeley [6].
În [6] A. Jensen consemnează că în 1982 Shakuntala Devi a intrat în Cartea Recordurilor, reușind înmulțirea a două numere de 13 cifre: 7.686.369.774.870 × 2.465,099.745.779, produs ales la întâmplare de către Departamentul de Calculatoare, de la Imperial College, din Londra la 18 iunie 1980, doar în 28 secunde, iar apoi descrie experimentele la care a supus-o la Universitatea California, Berkeley, SUA.
Ioan Dzițac
Bibliografie
 [1] http://ro.wikipedia.org/wiki/Maitreyi_Devi
[2] http://www.robloguri.info/maitreyi-de-mircea-eliade
[3]
http://bookspot.ro/file.axd?file=2010%2F10%2FMaitreyi+Devi+-+Dragostea+nu+moare.pdf
[4] http://www.bookblog.ro/biografii-si-memorii/dragostea-nu-moare/
[5] http://en.wikipedia.org/wiki/Shakuntala_Devi
[6] http://stepanov.lk.net/mnemo/jensen.html
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: După China și SUA, pregătiri pentru vizita în India.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:11:03 Ora standard a Europei de Est