Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reprezentanți ai DSP și ISJ au evaluat o etapă a proiectului „VIAÞA”

Marți, la sala de ședințe a ISJ Bihor

Reprezentanți ai DSP și ISJ au evaluat o etapă a proiectului „VIAÞA”

În prezența coordonatorilor de proiect din 16 școli bihorene, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor și ai Direcției de Sănătate Publică Bihor au evaluat, marți (5 noiembrie 2013), modul cum a fost implementat în anul școlar precedent proiectul național „VIAÞA”.

Cele 17 școli bihorene care au implementat proiectul național „Creșterea accesului la servicii de prevenție medicală primară pentru copiii și adolescenții din România. Alimentația sănătoasă și activitatea fizică în rândul copiilor și adolescenților din România” – campania „VIAÞA” sunt: C.N. „Octavian Goga” din Marghita (reprezentată de prof. Curtean Florica), C. Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului (prof. Liana Ortenzia Boț și Nicoleta Groza), Lic. Tehnologic „Szalardi Janos”din Sălard (ed. Csegodi Elisabeta Judita), Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare” Oradea (prof. Ana Todoca), Grădinița Nr. 25 (prof. Claudia Demian), Grădinița Nr. 42 – „Maria” (prof. Maria Tănase), Lic. Vocațional Pedagogic „N. Bolcaș” din Beiuș (prof. Carmen Eugenia Lezeu), Șc. Gimnazială Nr. 1 Buntești (prof. Adriana Blaga), Șc. Gimnazială Nr. 1 Cheresig (ed. Andreea Roxana Hristache), Șc. Gimnazială Nr. 1 Chijic (prof. Mariana Florica Ion), Șc. Gimnazială „Dacia” Oradea (prof. Florica Hava), Șc. Gimnazială Lazuri de Beiuș (prof. Simona Carmen Bercea), Șc. Gimnazială Nr. 1 Mihai Bravu (prof. Daniela Malița), Șc. Gimnazială „Jako Zsigmond” Roșiori (prof. Gergely Anita Katalin), Șc. Gimnazială Nr. 1 Curățele (prof. Cornelia Liliana Simai), Șc. Gimnazială Nr.1 Sâmbăta (prof. Mirela Bulc) și Șc. Gimnazială Nr. 1 Budureasa (prof. Daniela Boldi).
La întâlnirea de lucru au fost prezenți din partea Direcției de Sănătate Publică Bihor: dna dr. Zoia Bitea – directorul executiv adjunct al DSP, sociolog Adina Lazăr, biolog Carmen Dinescu și dr. Sonea Nicolae Călin, iar din partea ISJ Bihor: inspectorii școlari de specialitate: dna prof. Luminița Citrea, Mioara Țigan și Florin Negruțiu.
Pe agenda reuniunii au fost cuprinse: prezentarea raportului final de activitate pe anul școlar 2012-2013, discutarea problemelor și disfuncționalităților existente în desfășurarea activităților proiectului, stabilirea metodologiei de implementare a proiectului în anul școlar 2013-2014, precum și înmânarea adeverințelor de participare a cadrelor didactice la ediția din anul școlar trecut.
În deschiderea evenimentului, doamna dr. Zoia Bitea a făcut o prezentare a proiectului, partenerilor și finanțatorului. Proiectul cu titlul „Creșterea accesului la servicii de prevenție medicală primară pentru copiii și adolescenții din România”, a debutat în 2009, cu sprijinul guvernului norvegian. În 2011, finanțatorul s-a retras, dar proiectul a continuat cu sprijinul ISJ Bihor și DSP Bihor.
S-a pornit cu două școli și s-a ajuns la 18 (17)
 „Dacă în 2009, au participat doar două școli din județul Bihor, în anul școlar 2012 - 2013, avem 18 școli. Considerăm acest lucru extraordinar, considerăm că profesorii, învățătorii, cadrele universitare au avut o deschidere la care sincer nu ne-am așteptat, dar pe care o îmbrățișăm cu tot dragul, entuziasmul și profesionalismul. Și ne gândim la beneficiari; cei mai mari beneficiari sunt copiii noștri, dar pe lângă ei sunt părinții acelor copii, sunt cadrele didactice, și în final beneficiar este comunitatea din care noi facem parte. Pentru media, o să subliniez faptul că s-a urmărit promovarea a patru comportamente sanogene: servirea zilnică a micului dejun, creșterea consumului de legume și fructe, optimizarea și încurajarea consumului de apă, creșterea implicării în activități fizice, minimum 60 de minute pe zi. La aceste componente au fost antrenați mii de copii, fie la toate patru, fie la trei, fie la două, fie la una, în funcție de opțiunea conducătorului din școala respectivă”, a precizat dna dr. Zoia Bitea.
Doamna sociolog Adina Lazăr a prezentat raportul final cu rezultatele, făcând și unele precizări legate de disfuncționalitățile care s-au constatat în desfășurarea activităților proiectului, în special, neajunsuri privind comunicarea cu întârziere a datelor și informațiilor de către unii coordonatori de proiect. De aceea, în acest sens, s-a stabilit un calendar exact privind raportarea acestor date către DSP.
Doamna inspector școlar Luminița Citrea a apreciat inițiativa acestui proiect și rezultatele care s-au obținut, felicitând elevii și cadrele didactice implicate pentru formarea unui comportament sănătos la elevi, în vederea asigurării unei stări de sănătate cât mai bune.
Să mai spunem că în fața reprezentanților presei, unele cadre didactice au împărtășit din experiența lor în derularea acestui proiect, fiind evidențiate bunele practici care au dus la rezultatele subliniate în raport.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reprezentanți ai DSP și ISJ au evaluat o etapă a proiectului „VIAÞA”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:51:34 Ora standard a Europei de Est