Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Halloweenul s-a sărbătorit românește (II)

Joi și vineri, la „Oltea Doamna”

Halloweenul s-a sărbătorit românește (II)

Joi și vineri (31 octombrie - 1 noiembrie 2013), la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea, Halloweenul s-a sărbătorit românește; joi, s-au costumat și au petrecut elevii din patru clase, iar vineri, elevii din clasa a II-a D (clasa dnei prof. Ienei David Laura) și prichindeii din clasa pregătitoare a prof. Alexandra Ciuciu.

De când cu intrarea României în Uniunea Europeană și apropierea țării tot mai mult de Statele Unite ale Americii, dar mai cu seamă de când tot mai mulți dascăli derulează proiecte internaționale, imaginea României este alta; pentru că elevii și dascălii noștri prezintă adevărata imagine a României, atât în cadrul reuniunilor de proiect, cât și al relațiilor dezvoltate între școli fie și numai prin corespondența ce se realizează cu mult succes pe internet. Treptat-treptat în școlile noastre au început să fie cunoscute obiceiuri și tradiții ale partenerilor, așa după cum și ei, partenerii străini, au aflat despre obiceiurile și tradițiile noastre. Profesorii de engleză au promovat în masă, la clasele la care predau și sărbătoarea de Halloween, un prilej de a comunica și a petrece în limba engleză. Se cunoaște bucuria copiilor de a se costuma și de a intra în pielea unor personaje din povești sau de a juca teatru, interpretând roluri din cele mai diferite. Până la urmă nu mai contează ceea ce interpretează, important este să se mascheze. S-a ajuns astfel ca bucuria să fie generală, trăirile intense, dar nu pentru că ar fi prins dragoste pentru sărbătorile altora, ci din simpla plăcere de a se masca și a deveni cineva. Neștiind exact ce se întâmplă, crezând că ne uităm propriile tradiții și obiceiuri, unii au sărit în sus, ca și arși, dorind să interzică aceste bucurii ale copiilor. Dacă învață, se joacă și își petrec în engleză, nu înseamnă că uită să vorbească românește, dar e posibil să știe vorbi mai frumos în engleză decât în limba lor. Oare de ce?
Regalul clasei a II-a D
Vineri, la cele două clase, elevii au vorbit numai românește, apelând la imaginația lor bogată și la un volum cât mai mare de cuvinte și expresii pentru a-și prezenta costumul, masca și personajul. Nu vă puteți imagina cât de drăguți au fost, încercând să fie originali și creativi, spre a ajunge pe podium și pe coperta revistei. Fără a fi memorat de-acasă o prezentare anume, ei au improvizat și-au bătut capul, dar au și aplaudat, iar la final, i-au nominalizat și i-au votat pe cei mai buni. Denis a fost scheletul cel bun, Iulia – pisicuța neagră, Teodora – pisicuța roz, Alexandru – moartea veselă, Anais – moartea în vacanță, Alexia a fost vrăjitoarea cea bună, Casian – drăcușorul cel vesel, Mara – vrăjitoarea cea rea, Carla – zâna nopții, Denisa – vrăjitoarea cea misterioasă, Horațiu – un vampir original, Marcu – regele scheleților cel bun de gură, Noris – monstrul dovleac, George -  fantoma lui Zeus, Andrei (Iaz)– vrăjitorul Merlin, Andrei (Timofte) – spiritul războinic, Șerban – vrăjitorul nopții, Antonia – vrăjitoarea cea isteață, Raul – spiritul unui viteaz, Alyssia – vrăjitoarea din Oz, Timea – prințesa vrăjitoarelor, iar Mihai – spintecătorul.
Prezentările lor, impulsionate, din când în când, de doamna profesor Laura David Ienei, au fost un adevărat „deliciu”, în care fiecare s-a străduit, din răsputeri, să impresioneze pentru a le „fura” colegilor cât mai multe voturi. Cel mai mult i-au impresionat cum s-au prezentat (deci nu costumația a contat cel mai mult): Marcu Băcilă (locul I), Horațiu Mureșan (locul II), Alexia Laza (III), Casian Sime și Noris Boța (mențiuni). Și ne-a mai încântat ceva. În pauză, doamna profesor a primit de la foștii săi elevi (din clasa a VI-a B, diriginte, prof. Mirela Tanc) Piramida alimentelor (Cum să mâncăm sănătos), o lucrare care să-i amintească de foștii săi elevi (autorii lucrării): Andreea Bârda, Alexandra Măduța, Ștefania Blaga, Tudor Agoșton și Antonie Rad.
Dovlecelul clasei pregătitoare
Elevii clasei pregătitoare (coordonați de prof. Alexandra Ciuciu) s-au întrecut în desene și decupaje, pe tema „Dovlecelul cel înfiorător”, iar Lola i-a pictat pe față pe cei doritori și le-a pregătit săbii și cățeluși din baloane. Și fiindcă au participat, totuși, la o sărbătoare de Halloween, cei mai mulți s-au și costumat: Darina s-a costumat în prințesa Belle, Mara, în fluturașul roz, Carla a vrut să fie un iepuraș, Andreea – zâna roz, Anastasia – prințesa roz, Maria – frumoasa adormită, Ana (Cozac) – vrăjitoarea veselă, Ariana – vrăjitoarea cea bună, Ana (Boța) – prințesa vrăjitoare, Alexandra – vrăjitoarea liliac, Daria – zâna albastră, Patricia – prințesa dovleac, Damaris – dovleacul fioros, Deea – Minnie Mouse, Mara (Berce) – vrăjitoarea nopții, Alissa – vrăjitoarea mov, Mara (Bodea) – pirățica, Alexandra (Nistor) – mămăruța, Andreea (Abrudan) – piratesa roz. Dincolo de baloanele bune pentru „duelat”, o mare bucurie le-a produs unora pictura pe față, tot ca o grozăvie copilărească. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Halloweenul s-a sărbătorit românește (II).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:47:33 Ora standard a Europei de Est