Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

I love Crișuri!

Proiectul de voluntariat al cls. a XI-a H,

I love Crișuri!

Așa se întitulează proiectul derulat de cei de la Administrația Bazinală de Apă Crișuri, proiect de voluntariat din care face parte clasa a XI-a H, diriginte prof. Voichița Darna, de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”

Proiectul și-a început derularea în toamna anului 2011, cu o instruire a elevilor și o vizită la sediul ABA Crișuri, din Oradea.
Prima activitate a avut ca dată Ziua Pământului, din aprilie  și  a fost un concurs la care au luat parte, pe lângă elevii noștri, elevi de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” și de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”. Concursul a avut 3 probe, una de prezentare a unui referat despre importanța apei ca resursă și modalități de sensibilizare a opiniei publice, o alta de determinare a ph-ului apei din Crișul Repede și a treia, proba practică, construirea unui dig în caz de urgență, urgență provocată de creșterea nivelului apei Crișului Repede. Digul trebuia construit din panouri de plastic și consolidat cu saci umpluți cu nisip.
A urmat o activitate de ecologizare a malurilor Crișului Repede, în sectorul cuprins între vechiul pod de pontoane și Podul Densușianu, această activitate fiind organizată și cu sprijinul Salvamont Bihor și Master Adventure, Vadu Crișului. Echipați corespunzător, cu veste de salvare, căști, bocanci speciali, saci menajeri și mănuși și sub îndrumarea ,,căpitanului de bărci”, dna. prof. Anamaria Giurău, elevii au adunat gunoaiele  de pe cele două maluri ale Crișului Repede, de la PET-uri, pungi, crengi și alte deșeuri la care nici nu te gândești.
Impresionați de prestația voluntarilor elevi și comportamentul lor disciplinat, cei de la Salvamont Bihor și Master Adventure au promis că în anul acesta, vor organiza, special pentru ei, o acțiune de rafting pe Crișul Repede în zona de defileu de la Vadu  Crișului.
Drept răsplată pentru activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect, elevii au avut ocazia să viziteze un Planetariu rotativ, adus special de la Cluj-Napoca și să vizioneze un filmuleț despre Univers, stele, planete, constelații, legende despre zei.
Prof. Voichița Darna
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: I love Crișuri!

 

 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:25 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...