Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnavalul toamnei, bogăția și frumusețea au invadat Grădinița Nr. 44

Proiectul „Toamna cea bogată”

Carnavalul toamnei, bogăția și frumusețea au invadat Grădinița Nr. 44

„Activitatea de azi a încheiat șirul activităților desfășurate în cadrul proiectului „Toamna cea bogată” la Grădinița Nr. 44”, ne-a relatat dna profesor Floare Bodea

În cadrul acestui proiect, de la grupă la grupă, doamnele educatoare și-au programat și au desfășurat activități bogate, precum roadele acestei toamne, și variate, potrivit obiectivelor propuse. Astfel s-au avut în vedere  patru teme subsumate scopului și obiectivelor: „Toamna ruginie”(cu fenomenele sale specifice și schimbările de cadru, decor, lesne percepute de copii prin observații directe în natură, culori și nuanțe, stări evidente), „Mere, pere… în panere” (bogăția de fructe ale toamnei, descoperite acasă, în livadă, în curte, în grădini, în cămări, în piețe, dar și pe masa lor de lucru), „Hora legumelor” (asemenea fructelor, legumele toamnei sunt nenumărate, demne de un festival al toamnei pe care unele unități de învățământ îl organizează, toamnă de toamnă, de 14 ani, iar legumele se prind în Hora bucuriei, bucurie pe care ele, legumele, o aduc gospodarilor în anotimpul autumnal), „Coronița toamnei” (e cea care aduce lauri de flori multicolore într-o cromatică nebănuită pe frunțile truditorilor). Asemenea coronițe merită și copiii care au trudit, au ascultat și au creat, sub îndrumarea dascălilor lor. E ora bilanțului, a roadelor bogate pe care Dumnezeu le-a orânduit celor harnici.
Costumați ca la un adevărat carnaval
„Derularea proiectului ne-a dat prilejul de a valoriza personalitatea complexă a fiecărui copil, sensibilitatea sa, imaginația și creativitatea lor care sunt fără de margini la această vârstă. Fiecare educatoare a conceput în stil personal scenariul și regia, desfășurarea evenimentelor, punând accent pe originalitate și creativitate. Așa încât, la final, constatăm cu bucurie că toată bogăția și frumusețea toamnei au inundat grădinița noastră, sălile de grupă și coridoarele, cu fructele, legumele și florile acestei regine a anotimpurilor. Cum să nu fii entuziasmat și fericit în fața acestui fast, ca o binecuvântare venită din cer”, ne-a declarat doamna director adjunct, profesor Mariana Vereș, exemplu de sensibilitate și iubire, competență și dăruire, care onorează un colectiv și o profesie și o instituție.
La activitate, alături de educatoarele grupei, doamnele prof. Floare Bodea și Anamaria Puiu, au fost prezenți directorul adjunct și administratorul unității, doamnele Mariana Vereș și  Ina Piț.
„Astăzi, o bucurie imensă s-a revărsat pentru copii, ei având libertatea și posibilitatea de a se costuma, participând astfel cu toată ființa la acest carnaval, care se constituie, până la urmă, într-o fericită etapă de evaluare a proiectului”, a ținut să aprecieze doamna profesor Floare Bodea. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnavalul toamnei, bogăția și frumusețea au invadat  Grădinița Nr. 44.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:57:21 Ora standard a Europei de Est