Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ”

Conferința Națională a Psihologilor Școlari, ediția a IV-a

„Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ”

Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Departamentul de Psihologie din cadrul Universității din Oradea, Centrul de Cercetare Fundamentală și Aplicată în Domeniul Psihologiei și Colegiul Psihologilor din România a organizat, vineri și sâmbătă (25 și 26 octombrie 2013), la Hotel Termal din Băile Felix, cea de-a IV-a ediție a Conferinței Naționale a Psihologilor Școlari, cu tema „Parteneriatul familie, grădiniță, școală: locul și rolul psihologului școlar”.

În deschiderea manifestării, dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, președintele Comitetului de organizare și președintele Asociației Naționale a Psihologilor Școlari a subliniat semnificația și importanța evenimentului: „E îmbucurător pentru noi că reușim din doi în doi ani să ne întâlnim și să socotim acest moment ca un bun prilej de a realiza schimb de informații, schimb de experiență, schimb de bune practici, dar și schimb de stări de emoții, precum și de întâlnire cu mari personalități ale domeniului psihologiei educaționale. Am plăcerea să vă anunț că la activitatea noastră de astăzi avem participanți din aproape toată țara, dar și oaspeți de marcă din străinătate. Avem colegi care au venit de la Universitatea „Petre Andrei” din Iași, de la Universitatea din București, de la „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, de la Universitatea de Vest din Timișoara, invitați din Republica Moldova, care au venit până la Iași, dar au fost întorși din drum pentru o problemă de stat foarte urgentă. Anul acesta, participă din afara țării, mai multe personalități, între care doamna Marianne Kant-Schaps, președintele Rețelei Europene a Psihologilor din Sistemul de Educație (NEPES) din Belgia, dl profesor Howard Kassinove, de la Universitatea Hofstra din New York, SUA, care este însoțit de doi învățăcei, viitori formatori în domeniu, dna Ann Vernon, un specialist de talie mondială în domeniul educației raționale, motive și comportamentale; o prezență inedită va fi doamna Stanislava Stoyanova din Bulgaria care va fi prezentă într-o formulă modernă în mijlocul nostru, de asemenea, James McMahon, de la  Institutul Albert Ellis din New York, care ne-a vizitat zilele trecute, a trebuit să plece, dar a lăsat mesajul; o surpriză mare, neașteptată chiar, ne-a făcut-o dl rector Constantin Bungău, căruia îi mulțumim pentru că a răspuns invitației noastre; este prezent, ca de fiecare dată, prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului, care a participat cred că la toate întâlnirile noastre. Cred că s-a îndrăgostit de psihologie. Ne este alături apoi colegul nostru Teodor Pugna, președintele Filialei Bihor a psihologilor”.
În cuvântul său, dl rector Constantin Bungău a ținut să-i informeze pe participanții din țară și din străinătate ce înseamnă 2013 pentru Oradea și Universitatea din Oradea, respectiv 900 de ani de la prima atestare documentară a orașului și 50 de ani de învățământ superior continuu, dar cu o tradiție de peste 230 de ani; precum și 90 de ani de învățământ teologic superior; dl rector a prezentat apoi în sinteză instituția pe care o conduce, vorbind despre departamente și programe de studiu.
În intervenția sa, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, avea să constate, cu bucurie, că nu e ușor să fii inginer între psihologi. Domnia sa avea apoi să facă unele considerații: „Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ, dar în special pentru liniștea părinților. Activitatea de cercetare științifică, procesele de evaluare prin care au trecut programele de studii de la Facultatea de Științe Socio-Umane, ne permit să afirmăm limpede că la această facultate (din care face parte și Departamentul de Psihologie - n.n.), avem cercetători și cadre didactice de prestigiu, cu care ne mândrim. Astăzi, este o ocazie de a identifica modele principiale demne de urmat”, a mai spus președintele Senatului.
Șase diplome de excelență și plachete
La această ediție a conferinței, s-a inițiat acordarea unor diplome de excelență și plachete „Nosce Te Ipsum” unor seniori „care ani de-a rândul au depus eforturi susținute pentru dezvoltarea psihologiei în general, a psihologiei educaționale, în special, și pentru promovarea profesiei de psiholog școlar”, a precizat președintele Comitetului de organizare, dna prof. univ. dr. Elena Bonchiș. Asemenea diplome și plachete au fost acordate vineri unui număr de șase personalități: dnei prof. univ. dr. Tinca Creț și dlui prof. univ. dr. Nicolae Mitrofan, ambii de la Universitatea din București, dnei prof. univ. dr. Mariana Caluschi, de la Univ. „Petre Andrei” din Iași, dlui conf. Gheorghe Oros, din Oradea, dnei Ann Vernon de la Albert Ellis Institute din New York, SUA și dlui prof. Howard Kassinove de la Univ. Hofstra din New York, SUA.
În continuare, activitățile zilei de vineri au cuprins două sesiuni plenare, urmate de lucrări pe secțiuni, un workshop și o masă rotundă, iar sâmbătă, dimineața, s-a ținut Adunarea Generală a Asociației Naționale a Psihologilor Școlari, și o suită de șapte workshop-uri.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (66 de poze), accesați Galeria foto: „Eu consider că prezența psihologului școlar este esențială în orice mediu de învățământ”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:06 Ora standard a Europei de Est