Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința cu participare internațională „Școala alternativă – școala calității”

Timp de trei zile, la Școala Nr. 11 s–a desfășurat

Conferința cu participare internațională „Școala alternativă – școala calității”

Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, Universitatea din Oradea, Școala Gimnazială „Avram Iancu” și Liceul cu Program Sportiv „Bihorul, a organizat, în perioada 25-27 octombrie 2013, Conferința cu participare internațională, intitulată „Școala alternativă – școala calității”.

Deschiderea manifestărilor a avut loc vineri, 25 octombrie 2013, în Sala de Consiliu a Prefecturii Județului Bihor, în prezența reprezentantului Ministerului Educației Naționale, dl prof. univ. dr. Gheorghe Felea, consilier principal MEN și a distinșilor invitați speciali din Franța și Timișoara. În prezidiul conferinței, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 11, doamna prof. dr. Adelina Iacob, a avut alături pe dl consilier principal MEN, prof. univ. dr. Gheorghe Felea, invitații speciali din Franța, dl Joel Blanchard și dna Veronique Deker, reprezentanți ai ICEM, însoțiți de dna prof. Mariana Bândea, președinte al Asociației Române pentru o Școală Modernă C. Freinet din Timișoara, precum și reprezentanții ISJ și CCD Bihor, dnele prof. Mădălina Lupău și Curpaș Anca. Salutând distinșii invitați și participanții la conferință, doamna director, prof. dr. Adelina Iacob, a invitat să ia cuvântul dl prof. univ. dr. Gheorghe Felea, consilierul principal MEN.
20 de ani de alternativă Freinet în România
„Este un eveniment major în viața pluralismului educațional din România faptul că Pedagogia Freinet celebrează două decenii de existență. Evident că începuturile au fost făcute de juna și generoasa noastră colegă, dna Mariana Bândea, care, la Timișoara, a pus baze Pedagogiei Freinet, împreună cu doamna Claudia Șerban-Cociuba și celelalte doamne din staff-ul freneticilor de la Timișoara, care, înțeleg că sunt aici și pe care îi salut și cărora, din partea ministerului, le adresăm cuvinte de recunoștință pentru ceea ce au făcut acolo, în ideea ca educarea copiilor să cunoască metode, instrumente, procedee diferite, însă totul fiind gândit pentru performanță și pentru o educație corespunzătoare”.
Regretând faptul că nu a putut să fie prezent, joi, la Timișoara, la sărbătoarea de 20 de ani a freneticilor, dl consilier principal Gheorghe Felea i-a felicitat și le-a mulțumit atât din partea ministerului de resort, cât și în nume  personal. Domnia sa a felicitat apoi freneticii orădeni ai Școlii Gimnaziale Nr. 11, care au reușit performanța de a avea frenetici, în premieră națională, și la ciclul gimnazial. În continuare, consilierul principal MEN a abordat Învățământul alternativ de stat prin prisma dimensiunii unui demers paideutic calitativ, oaspeții din Franța și președintele Asociației Române pentru o Școală Modernă din Timișoara, dna prof. Mariana Bândea, au prezentat povestea de succes a Pedagogiei Freinet, iar reprezentanții ISJ și CCD (prof. Mădălina Lupău și Curpaș Anca)   s-au referit la noile orizonturi ale învățământului bihorean deschise de Pedagogia Freinet, respectiv la parteneriatul de succes al CCD cu o școală de calitate – Școala Gimnazială Nr. 11.
După festivitatea de deschidere și comunicările în plen, freneticii orădeni, partenerii și prietenii lor din Franța și Timișoara s-au întors în școală, unde au continuat activitățile metodice cuprinse pe agenda zilei de vineri, Jurnal seminar, susținut în sala de sport a școlii, de invitații formatori din Franța și Timișoara: Joel Blanchard și dna Veronique Deker, Mariana Bândea, Eunika Kislaki, Claudia Șerban-Cociuba, Codruța Brancu, Mihaela Dobândă și Sînziana Suciu.
Trebuie să precizăm că sala de sport a fost amenajată ca o uriașă sală de expoziție, cuprinzând zeci de materiale didactice reprezentative ale cadrelor didactice care lucrează la alternativa Freinet.
Sâmbătă și duminică, activitățile metodice coordonate de profesorii formatori francezi și cei din Timișoara s-au desfășurat pe ateliere specifice, constituindu-se în fructuoase schimburi de experiență în alternativa Freinet, călăuziți de principiul că „Fiecare are ce învăța de la fiecare”, acționând cu toții sub deviza conferinței „Creativitate, responsabilitate și implicare pentru performanță”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: Conferința cu participare internațională „Școala alternativă – școala calității”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:19:10 Ora standard a Europei de Est