Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sigur.info a înființat un centru de voluntariat și la Oradea

Sâmbătă, la Universitatea Agora

Sigur.info a înființat un centru de voluntariat și la Oradea

Georgiana Roșculeț, coordonator național al voluntarilor sigur.info din cadrul organizației „Salvați copiii”, a înființat, sâmbătă (26 octombrie 2013), la Oradea, cel de-al 14-lea centru național de voluntari sigur.info (Oradea urmează astfel după: București, Iași, Timișoara, Suceava, Constanța, Craiova, Râmnicu Vâlcea, Târgu Neamț, Brașov, Arad, Galați, Ploiești și Fetești).

Activitățile de sâmbătă și duminică s-au desfășurat la Universitatea Agora.
În deschiderea evenimentului, rectorul Universității, distinsul profesor Ioan Dzițac, gazda evenimentului, a prezentat în PowerPoint Universitatea Agora, oferindu-le tinerilor (cu vârsta cuprinsă între 15 și 17 ani) și alte informații utile privind navigarea în siguranță pe internet, care este, de fapt, tema principală a reuniunii voluntarilor orădeni. Au fost apoi amintite cele 27 de episoade pe care domnul rector le-a prezentat pe ovidan.ro și în revista OviDan, timp de 27 de săptămâni, sub genericul „Educație prin și pentru internet. Educație netățenească”. Un serial, de succes, prin care distinsul profesor universitar ne-a oferit date și informații utile, cele mai multe în premieră și în exclusivitate, domnia sa fiind specialist în informatică și un „netățean” fidel și neobosit.
„Copiii au drepturi; e important ca ei să și le cunoască!”
După prezentarea agendei reuniunii, Georgiana le-a furnizat voluntarilor câteva date și informații de sinteză privind organizația „Salvați copiii”, scop, obiective și activități, după care a abordat direct subiectul zilei – „Siguranța pe internet a copiilor”.
„Internetul a început să fie parte din viața noastră de zi cu zi și este important să știm cum să ne comportăm acolo, așa cum trebuie să știm să ne comportăm când ieșim din casă. Iar rolul vostru în calitate de viitori voluntari este ca ceea ce învățați astăzi cu mine și din experiența voastră să transmiteți mai departe către colegii voștri, de vârsta voastră sau chiar mai mititei. Pentru că lumea se schimbă destul de repede și prichindeii au început să fie pe net de la vârste foarte fragede, focusul nostru următor va fi să mergem în grădinițe. Și prin activități drăgălașe, să încercăm să punem chiar de la început bazele unei activități sigure pe internet.
Aici, vom organiza de o asemenea manieră activitățile încât eu să vorbesc cât mai puțin, iar voi să învățați din experiență”.
Apoi, în formație de cerc, au pornit activitățile cu un joc de cunoaștere. De la o oră la alta, partenerul de discuție era altul, la fiecare oră schimbându-se și subiectul de discuție (Să vorbim despre comportamentul vostru pe internet. Ce faceți voi pe internet? Ce vă place să faceți cel mai mult?).
Revenind la siguranța pe internet, Georgiana a ținut să puncteze câteva idei esențiale:
„Ne gândim în primul rând la reputația online; adică, atunci când pui ceva pe internet trebuie să te gândești că va fi acolo și peste cinci ani și peste 10 ani. Și trebuie să fii atent la felul în care te prezinți. Pentru că e ușor să fii accesat. E vorba de datele personale pe care le pui acolo, pentru că mulți dintre copii au tendința de a se expune foarte mult, neavând viziunea de ansamblu. Ei nu știu că se pot găsi persoane care le pot crea unele necazuri. Îi sfătuim să testeze și să retesteze persoana de dincolo de monitor; să nu se întâlnească cu persoane necunoscute sau cunoscute doar prin intermediul internetului. Când nu se simt convenabil într-o conversație, să renunțe la acea conversație și să spună unui adult sau unui prieten mai mare. Noi avem și un serviciu de consiliere, care este accesibil prin telefon, e-mail... Indiferent ce ai făcut, să spui pentru a găsi soluții de rezolvare. Pentru mesaje diferite, noi avem filmulețe educaționale. Sperăm ca tinerii cu care intrăm în contact să învețe din experiențele celorlalți și atunci când sunt pe net să fie foarte critici, cu informația pe care o găsesc pe internet, cu persoanele pe care le găsesc pe internet, cu relațiile pe care le leagă acolo. Vor fi puși în situația să facă filmulețe și scurte piese de teatru. Un alt lucru despre care vom vorbi este hărțuirea pe internet. Vorbim despre drepturile copilului și atunci când suntem pe net. Unii copii acceptă să fie înjurați, jigniți sau scoși din anumite comunități fără să riposteze. Vorbim apoi despre dependență. Una este a folosi în mod inteligent internetul, și apoi a trece de partea cealaltă, a dependenței, când practic, internetul preia tot controlul și nu mai știm că e zi, că e noapte și rămânem conectați tot timpul acolo.
Duminică – despre voluntarul sigur.info
Tema de a doua zi s-a referit la voluntariat: Ce înseamnă voluntariatul? „Dacă vor să intre în echipa de voluntari sigur.info, trebuie să știe că voluntarul este în primul rând imaginea noastră și dacă noi nu suntem în stare să ne asumăm o imagine în regulă pe internet, nu putem să fim voluntari sigur.info. Pentru că noi, la rândul nostru, devenim modele pentru ceilalți”, a precizat Georgiana, o persoană agreabilă, sociabilă, care comunică cu ușurință și autoritate, câștigată prin respect, demnitate și fermitate, prin trăsături pozitive de voință și caracter.
După cum s-au mișcat sâmbătă voluntarii orădeni, tragem nădejde să vă mai povestim despre ei, mai cu seamă că pe unii îi cunoaștem de mai multă vreme. Voluntarii orădeni sunt elevi la șapte școli orădene, după cum aveam să aflăm de la Szekely Ronaldo Raul - coordonator al centrului orădean - la colegiile naționale "Mihai Eminescu", Emanuil Gojdu" și "Iosif Vulcan", Liceul de Arte, Liceul Teoretic German "Friedrich Schiller",Școala Gimnazială "Oltea Doamna" și Școala Gimnazială Nr.11.   Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sigur.info a înființat un centru de voluntariat și la Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:34 Ora standard a Europei de Est