Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”

Vineri și sâmbătă, la Oradea și Băile Felix

Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”

Timp de două zile (vineri și sâmbătă, 18 și 19 octombrie 2013), la Oradea și Băile Felix, s-au desfășurat lucrările Conferinței internaționale „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”.

Manifestările științifice au fost organizate de Universitatea Oradea, Departamentul de Istorie, Universitatea de Stat din Republica Moldova, Facultatea de Istorie și Filosofie și Academia Română, Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea – Chișinău, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, Prefectura și Consiliul Județean Bihor.
Festivitatea de deschidere a simpozionului a avut loc vineri, 18 octombrie, la sala de consiliu a Prefecturii. În prezidiul conferinței au luat loc prorector Sorin Șipoș și conf. univ. dr. Gabriel Moisa, din partea comitetului de organizare, prof. univ. dr. Ion Eremia, de la Facultatea de Istorie și Filozofie a Universității de Stat din Republica Moldova, prof. univ. dr. Ioan Horga - decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea, alături de reprezentanții partenerilor, dl prof. Cornel Popa – președintele Consiliului Județean Bihor, doamna Claudia Timofte, directorul Cancelariei Prefecturii Bihor și dl Ovidiu Mureșan – viceprimar al Municipiului Oradea.
În luările de cuvânt reprezentanții Consiliului Județean, Prefecturii și Primăriei au salutat participanții la simpozion, invitații din Republica Moldova și Ungaria, asigurând comitetul de organizare de tot sprijinul instituțiilor pe care le reprezintă. Prorectorul Sorin Șipoș a prezentat câteva date și informații privind Managementul Cercetării și Relațiile Internaționale. „Constatăm un salt calitativ pe partea de activitate științifică și pe partea de mobilități ale cadrelor didactice. Doar în anul 2012, au plecat cu mobilități și în diverse stagii, peste 25 la sută din cadrele Universității din Oradea; la editura Universității în ultimii patru ani au fost editate peste 800 de titluri”, a precizat dl prorector Sorin Șipoș. Reprezentantul Universității de Stat din Republica Moldova, dl prof. univ. dr. Ion Eremia, s-a arătat bucuros să participe „la cea de-a IX-a conferință comună cu deja cinci volume publicate. Îmi exprim convingerea că și de această dată, ea va fi un bun prilej pentru un schimb fertil de opinii, pentru un fundament solid și un impuls nou pentru cercetările ulterioare. Sunt absolut convins că în situația noastră de specialiști în domeniul istoriei, nu putem să fim de acord cu principiul în tratarea evenimentelor „Scopul scuză mijloacele”. Istoria nu poate fi interpretată, dacă vreți, în sensul primitiv de „Cenușăreasă a politicului”, așa cum s-a exprimat nu chiar de mult un parlamentar din Chișinău, istoric și el”, a spus dl prof. univ. dr. Ion Eremia.
„Istoria este în pericol de a fi prea vulgarizată”
În cuvântul său, dl decan Ioan Horga a atras atenția că istoria este în pericol de a fi prea vulgarizată. Dacă ne uităm peste scrisul istoriei de-a lungul timpului, istoria a avut nevoie de vulgarizare, a avut nevoie de traducere pe înțelesul tuturor. Ne amintim de Școala ardeleană, după lucrările corifeilor Școlii ardelene a urmat o seamă de lucrări în care se traduceau aceste lucrări pe înțelesul poporului. Dar astăzi există o tendință de prea mare vulgarizare. Și această tendință vine dinspre comunicarea online. Să vă uitați câte ciuperci au înflorit în mediul online referitoare la dacologie, zamolxism, celtologie, tracologie, dar care trec dincolo de ceea ce este demersul științific și ajung niște aberații speculative care chiar pun în pericol scrisul istoric, chiar pun în pericol truditorii în domeniul arheologiei, epigrafiei, al studiilor preistorice. Există pe de altă parte o diluare a scrisului istoric datorită faptului că tot mai multe domenii, mai ales din sfera științelor sociale, dar nu numai, și-au făcut loc, mai ales după 1989, în spațiul nostru. Și-au făcut loc prin a lua părticele din istorie și ale împrumuta. Și cel de-al treilea pericol pe care istoria îl are este izolarea, izolarea într-un turn de fildeș, fără comunicare cu lumea exterioară, fără comunicare în sfera publică și, în același timp, în a se închista față de celelalte domenii care sunt învecinate”, a conchis dl decan Ioan Horga.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:08 Ora standard a Europei de Est