Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Flori din grădina copilăriei”, sădite și culese de Valeria-Violeta Þurcaș

Poezii și cântece pentru copii

„Flori din grădina copilăriei”, sădite și culese de Valeria-Violeta Þurcaș

Joi (17 octombrie 2013), la Casa Corpului Didactic a județului Bihor, ne-am deschis din nou sufletul spre a ne îmbogăți cu nestemate spirituale, oferite de directorul casei și ai săi invitați la o nouă lansare de carte.

Pentru că onor gazdele ne-au pregătit, iar și iară, „un întreg arsenal de cuvinte, imagini și sunete… pentru că lansarea unei cărți, în viziunea noastră, este un eveniment unic”, așa după cum avea să sublinieze directorul CCD, dna prof. drd. Carmen Bodiu.
„Copiii sunt mâinile cu care ne prindem de rai”
„Cartea pe care o lansăm azi e o incursiune în lumea copilăriei. Acolo, în lumea poveștilor, sufletul rămâne veșnic tânăr. Lumea e privită prin ochii inocenți ai întrebărilor. Visele au aripi și viața e un șir neîntrerupt de primăveri. Despre copilărie s-a spus că este singurul paradis pierdut. Dacă este așa, vă invit să o recuperăm aici, în lumea ficțiunii ideale, cu zilele prefăcute în petale. Acolo unde copiii sunt mâinile cu care ne prindem de rai”, a opinat doamna director, după care ne-a prezentat o recenzie de suflet a volumului de poezii și cântece pentru copii, al doamnei educatoare prof. Valeria-Violeta Þurcaș (de la Grădinița Nr. 47).
„Voia să împartă bucuria cu toți copiii de pe pământ”
„Dacă tot ați intrat în grădina copilăriei, aș dori să vă spun o poveste. Era odată o fetiță care se juca într-o grădină. O fermecau florile, iarba, fluturii, păsările și tot ce era viu. Își făcea coronițe de flori și cerul era oglinda ei…”, ne-a povestit cu multă duioșie în glas autoarea volumului. „Fetița aceea avea un vis: voia să împartă bucuria cu toți copiii de pe pământ... Grădina există, iar fetița de-atunci sunt eu”, ne-a asigurat Valeria-Violeta Þurcaș. „Atunci când n-am găsit cuvintele potrivite, am lăsat inima mea să vorbească, iar ea a adunat petalele celor mai frumoase flori și le-a transformat în poezie și cântec. Așa s-a născut această carte: din dorința de a exprima lumea mea interioară, de dragul bucuriei, o punte între inimi”, ne-a explicat autoarea.
Violeta a fost supusă apoi unui foc încrucișat, s-a tras asupra sa, cu petale, din toate direcțiile, de către colege de la locul de muncă, doamna director Georgeta Bara, și alți colegi de breaslă, dna Lucia Negrău, de la Grădinița Nr. 30, dar și cadre universitare, distinsul prof.univ.dr. Paul Magheru, care au felicitat-o pentru vocație și reușită, pentru sensibilitate și talent. Autoarea ne-a cules apoi un buchet de flori din grădina copilăriei pe care ni le-a dăruit ca ofrandă în miez de toamnă „albastră”. La rându-i a primit flori și a împărțit cărți și autografe.
Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 10:02:41 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...