Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Interculturalitate în țara deschizătorilor de drumuri

Stagiu de perfecționare în Costa da Caparica, lângă Lisabona

Interculturalitate în țara deschizătorilor de drumuri

Ce mod mai bun de a începe un nou an școlar decât printr-o nouă experiență de formare profesională în Lisabona, Portugalia?

În calitate de profesoară de informatică și TIC la Colegiul Tehnic ”Traian Vuia” din Oradea am avut șansa de a participa la un stagiu de perfecționare în Costa da Caparica, lângă Lisabona, în perioada 23-28 septembrie 2013. Participarea mea la acest curs a fost posibilă datorită grantului obținut în cadrul Programului Sectorial Comenius, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții – Mobilități individuale de formare continuă (www.anpcdefp.ro).
Cursul “ICT as a Tool for Intercultural and Media Education” (“TIC ca instrument în educația interculturală și media”) a fost organizat de CREF Sesimbra - Education Resources and Training Centre (Centrul de resurse educaționale și formare). Coordonatorul acestui centru - Vitor Pereira da Costa – a format o echipă cu adevărat interculturală, la acest program participând 23 de profesori din țări precum: Spania, Lituania, Croația, Ungaria, Turcia, România, Letonia, Germania, Polonia, Grecia, Estonia, Irlanda și Suedia.
Această activitate de perfecționare a venit în întâmpinarea necesităților mele de formare. Cursul s-a axat în principal pe prezentarea potențialului pe care instrumentele TIC le oferă în activitatea didactică, dar și în educația interculturală, prelegerile fiind ținute de către specialiști din Letonia, Lituania și Portugalia.
În cadrul diferitelor workshop-uri, noi, cursanții, ne-am familiarizat cu utilizarea diferitelor soft-uri de prelucrare a imaginilor, precum: Microsoft AutoCollage, Photo Story3, Windows Movie Maker și cu aplicațiile de creare de cuvinte încrucișate, toate acestea în vederea realizării unor lecții cât mai atractive. Cu ocazia vizitei la sediul CREF din Sesimbra, am folosit platforma educațională Moodle și am creat lecții interesante cu ajutorul tablei interactive. Toate aceste aplicații pot fi folosite cu succes pentru integrarea diversității culturale în contextul educațional.
În cadrul activității Calculatorul, instrument de predare și învățare, prof. Sandra Fradão de la Universitatea din Lisabona a prezentat beneficiile și avantajele utilizării tehnologiei “cloud”.
Folosind fotografia digitală am surprins frumusețea orașului vechi Sintra și a Palatului Pena ce face parte din patrimoniul UNESCO, fiind considerat și una din Cele 7 minuni ale Portugaliei. De asemenea, am imortalizat apele Atlanticului care lovesc furioase pereții stâncoși de la Boca da Inferno (Gura Iadului). Să nu uităm că de pe aceste meleaguri au plecat faimoasele expediții maritime și chiar și astăzi pe steagul Portugaliei figurează un astrolab – instrument de navigație care reamintește rolul jucat pe vremuri de această țară în descoperirea lumii.
Pentru a descoperi diversitatea culturală a zonei, organizatorii au planificat o vizită la biblioteca publică din Sesimbra, unde fiecare cursant a oferit o carte scrisă de un autor cunoscut din țara de proveniență. Am vizitat și școala Boa Agua, unde studiază elevi din mai toate părțile lumii.
Dar cel mai mult mi-a plăcut ”Descoperirea Lisabonei pe jos”, o activitate încărcată de istorie. Împărțiți pe echipe, am străbătut străzile Lisabonei, și am vizitat obiective turistice celebre începând cu Mănăstirea Jeronimo, Turnul din Belem, Monumentul Descoperitorilor - dedicat marilor exploratori portughezi, până la Castelul São George și Catedrala Se, punctul intermediar fiind celebra cofetărie Pasteis de Belem, totul încheindu-se spectaculos cu o cină în atmosfera muzicii tradiționale portugheze –“fado” - în celebrul cartier Alfama din Lisabona.
Pot afirma cu convingere că toate aceste locuri deosebite, cu obiceiuri și tradiții proprii, stau mărturie a interculturalității vieții de la capătul lumii…occidentale.
Această  comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului și Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. Anna-Monika Muscaș
Colegiul Tehnic ”Traian Vuia”, Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:56 Ora standard a Europei de Est