Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În Grecia, Bulgaria, Turcia, Canada…

În obiectiv, vacanța de vară a elevilor din clasa a IV-a B

În Grecia, Bulgaria, Turcia, Canada…

Este un obicei în clasa noastră ca la început de an școlar, în prima săptămână de școală, să prezentăm imagini din vacanța de vară care a trecut.

Calitatea fotografiilor a crescut considerabil de-a lungul anilor, așa că în această toamnă a fost o reală încântare urmărirea materialelor prezentate: fotografii pe foldere, înregistrări video, prezentări PPS.
Am călătorit prin Grecia cu 6 familii din clasă: Mara, Andreea, Iulia, Roxana, Tudor& Mihai și Lisa. De remarcat este faptul că 5 familii și-au petrecut vacanța împreună la Halkidiki - activitățile interactive, pe ateliere cu părinții, din clasele anterioare, au făcut posibil acest lucru. Fotografiile de la Meteora, de pe plajele Greciei, au vorbit sugestiv despre atmosferă și relațiile de prietenie.
În Bulgaria, la Sunny Beach, au fost: Celia, Alexandra, Mihai și Tavi. Castelul de la Balcic, Cetatea de la Nessebar au apărut în nenumărate poze. Ne-au surprins plăcut imaginile din parapantă, prezentate de Mihai. În Turcia (Antalya) s-a plimbat Cassandra; am admirat poze de la o seară turcească și de la Aquarium.
În Slovacia - la Bratislava, în Austria - la Viena, în Ungaria - la Budapesta, a fost Cristina, care deține sute de poze cu monumentele istorice vizitate. În Canada a fost Daria, la mătușa ei.
Ne-am amintit apoi, cu emoție, de excursia efectuată cu clasa, în luna mai, la Barcelona: la Sagrada Familia, La Pedrera, Barcelona Contemporary Art Museum (MACBA), Las Ramblas & Gothic Quarter, The FC Barcelona Camp Nou Stadium (Barça) , Park Guell, Port Vell, Barceloneta & Port Olimpic, Barcelona Aquarium și Funicular de  Montjuïc; sunt câte dintre obiective turistice vizitate de noi.
Cei care au călătorit prin țară s-au arătat mândri de frumusețea plaiurilor noastre. Ilie a vizitat Salina Turda, Cheile Turzii, Cluj-Napoca și Timișoara. Mihai a urcat pe Ceahlău, a admirat Cheile Bicazului și Lacul Roșu, a trecut pragul Casei  memoriale ,,Ion Creangă”. Lisa a participat la Festivalul de artă medievală de la Sighișoara,  și la Tabăra ,,Micul carpatin” din Munții Piatra Craiului.
Henrieta ne-a încântat cu imagini hazlii, fiind în vizită la prietena și colega sa Sevastiana. Despre frumosul nostru oraș, Oradea, vom vorbi în 21 octombrie, când micii exploratori își vor prezenta portofoliile. Prof. Maria Duma
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În Grecia, Bulgaria, Turcia, Canada…     

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:54 Ora standard a Europei de Est