Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Lectura e cool”

Lectură cu aromă de cafea

„Lectura e cool”

Dezinteresul față de lectură a tinerilor societății actuale ne-a determinat să apelăm la tot soiul de modalități pentru a le arăta elevilor ce pierd lăsând la o parte magia din spatele unor coperte.

Pe principiul dacă nu merge Mohamed la munte, vine muntele le Mohamed, Catedra de Limba și literatura română din cadrul școlii noastre organizează fel de fel de activități educative nonformale, interactive și fără constrângeri, pentru a-i sensibiliza pe elevii noștri și a-i aduce mai aproape de universul cărților: cercuri de lectură, întâlniri tematice, cafenele literare.
Cafeneaua literară este un loc ce promovează educația  „dincolo de zidurile școlii”, o metodă educativă interactivă ce reunește plăcerea lecturii cu discuțiile libere și fantezia creatoare a fiecăruia dintre noi; o întâlnire dedicată cafelei, prietenilor, culturii și…educației.
Cafeneaua literară este un proiect derulat între Colegiul Tehnic „Traian Vuia” și Cafeneaua Bookafé din Oradea ce urmărește apropierea  elevilor de textul literar, într-un spațiu neconvențional, utilizând metode instructiv-educative noi, implicarea în dialog a tuturor participanților, cultivarea plăcerii de a citi și de a-și exprima opinia personală referitoare la un aspect pus în discuție, stimularea gândirii libere și creatoare, îmbogățirea limbajului, dezvoltarea gândirii critice.
În cadrul primei întâlniri din acest an, coordonată de prof. Bochiș Nadia și prof. Cheregi Mihaela, s-a adus în discuție lirica poeților interbelici Tudor Arghezi și Lucian Blaga. Elevii și-au exprimat liber opiniile referitoare la temele abordate de marii poeți români, au prezentat cărțile preferate, îndemnându-și colegii să le citească, făcând un schimb de volume. Invitații speciali ai evenimentului au fost Mark Lukacs și Oana Meșter, președintele și vicepreședintele Consiliului Județean al elevilor, Bihor, care au ținut o pledoarie în favoarea lecturii „Lectura e cool”, apoi le-au oferit cărți elevilor liceului nostru.
Aceste întâlniri „cu aromă de cafea” nu se opresc aici, ele continuă pe tot parcursul anului cu tematici diversificate și invitați de marcă ai culturii orădene deoarece o carte bună se savurează alături de prieteni, de ce nu, la o cafea…
Prof. Mihaela Cheregi
P.S. Pentru mai multe poze, accesează Galeria foto: „Lectura e cool”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:30:42 Ora standard a Europei de Est