Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două proiecte de parteneriat internațional la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Imaginea României în lume

Două proiecte de parteneriat internațional la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Anul școlar 2013 – 2014 debutează la Școala Gimnazială Nr. 1 din Remetea, județul Bihor, cu lansarea a două proiecte internaționale care vor implica elevi din multe țări europene.

Este vorba despre proiectul multilateral Comenius „TOGETHER… WE MAKE THE WAY”, coordonat de dna prof. Fuciu Cristina Laura. Școala coordonatoare este Institut Francesc Macia, Barcelona, iar școlile partenere sunt: Italia – Istituto comprensivo E. de Amicis, Verona, Polonia - V Liceum Ogólnokszta³c±ce im. Jana Paw³a II, Torun, Turcia - MEHMETÇİK ORTAOKULU, Balikesir, România, Școala Gimnazială Nr. 1, Remetea, Slovacia - Slovenská akademická asociácia pre medzinárodnú spoluprácu, Bratislava, Bulgaria - Sports School „Georgi Stoykov Rakovski” .
Proiectul promovează toleranța față de alte culturi și națiuni și oferă posibilitatea de a învăța mai multe despre țările partenere și de a scăpa de stereotipurile legate de aceste țări.
Un concurs anual de proiecte școlare de parteneriat
Un al doilea proiect „aces”, de data aceasta, este coordonat de dna prof. Florea Camelia Simona. Ce înseamnă aces? Un concurs anual de proiecte școlare de parteneriat care încurajează elevii și profesorii să se implice într-un schimb intercultural. Participanții din 15 țări din Europa Centrală și de SE lucrează împreună pe teme de interes comun și pot dezvolta noi perspective la nivel regional și european. „Aces” este o inițiativă a Fundației ERTSE  și este coordonată de Interkulturelles Zentrum, în colaborare cu VÈELÍ DOM . Mai mult, inițiativa este susținută de către ministerele responsabile de educație din toate cele 15 țări participante.
Tema acestui an școlar este „Eu și ceilalți: Descoperind diversitatea în jurul meu și în mine”. Școala din Remetea va implementa proiectul „We are different, but we think and feel alike” în parteneriat cu școala ZEMEDELSKA PROFESIONALNA GIMNAZIA KLIMENT TIMIRIAZEV, din orașul Sandanski din Bulgaria.
Prima întâlnire în cadrul proiectului a avut loc la București, aces Kick-off Meeting, în perioada 30 septembrie- 4 octombrie 2013, unde au participat elevi și dascăli din 106 școli din cele 15 țări europene. Ei au avut oportunitatea să lucreze împreună, să se cunoască unii pe alții, să participe la workshop-uri și să dezbată tema acestui an care a adus în prim-plan diversitatea sub toate aspectele sale.
Pentru elevii de la Remetea cele două proiecte internaționale, care se vor derula în următoarea perioadă în școala lor, reprezintă o ocazie nemaipomenită de a cunoaște oameni noi, de a-și face prieteni și de a călători în Europa. Activitățile care se vor desfășura în școlile implicate vor contribui la realizarea unor schimburi interculturale, vor promova dialogul și cooperarea, învățarea reciprocă, precum și inovația. Prin aceste două proiecte vom îmbunătăți atitudinea cu privire la persoanele de diferite naționalități, religii, culturi, situații sociale. Vom forma un comportament bazat pe curiozitate și respect prin eliminarea tuturor formelor de discriminare.
Prof.Camelia Florea

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:58:37 Ora standard a Europei de Est