Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Clubul de Artterapie Curcubeul”

Prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor

Proiectul „Clubul de Artterapie Curcubeul”

Clubul de Artterapie Curcubeul - Fundația Hospice Emanuel din Oradea - a derulat în perioada decembrie 2012 – octombrie 2013 proiectul „Clubul de Artterapie Curcubeul”, cu sprijinul Fundației pentru Comunitate și MOL România, prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor.

Proiectul a urmărit reducerea distresului emoțional și a anxietății pacienților pediatrici diagnosticați cu o boală limitantă de viață în stadiu avansat, a fraților lor și a copiilor pacienților oncologici adulți, aflați în pragul pierderii lor sau imediat după deces. Un număr de 47 de copii din Oradea și localitățile limitrofe, asistați de Hospice Emanuel, s-au bucurat de beneficiile artterapiei, participând bilunar la întâlniri de grup ori fiind vizitați la domiciliu sau la spital pentru activități artterapeutice individuale.
Artterapia utilizează valoarea terapeutică a autoexprimării creative în situații negative din viața copiilor. Prin metode cum sunt desenul, pictura și dactilopictura, colajul, modelajul și construcția, artterapia oferă stimulare senzorială și facilitează achiziția de deprinderi și adaptarea. Vulnerabili, din cauza bolii și a incapacității de a-și comunica verbal stările afective, copiii pot beneficia de sprijinul artterapiei care le oferă mijloace de exprimare non-verbală a propriilor emoții, gânduri, nevoi și dorințe. Activitățile de autoexprimare creativă sprijină copilul bolnav sau îndurerat, facilitând autocunoașterea, autoacceptarea și simțul măiestriei asupra evenimentelor negative care i se întâmplă. Un studiu care a măsurat impactul programului de artterapie „Curcubeul” asupra participanților a constatat o serie de beneficii emoționale și relaționale. După șase luni de intervenție terapeutică, pacienții au înregistrat semnificativ mai puțină anxietate, au fost mai sociabili și mai puțin retrași, mai complianți la tratament și au avut mai puține comportamente agresive. Efecte pozitive s-au evidențiat și în ceea ce-i privește pe frații pacienților care, de asemenea au manifestat mai puține frici, au fost mai sociabili și mai puțin retrași. Un beneficiu indirect al programului de intervenție artterapeutică este faptul că, timpul petrecut de copii la Centrul Hospice desfășurând activități de artterapie, reprezintă un timp de „respiro” pentru familia copilului care, la rândul ei, necesită suport psihosocial. Artterapia este astfel o modalitate minunată de a sprijini un copil și familia acestuia într-unul dintre cele mai critice momente din viața lor.
Hospice Emanuel mulțumește pe această cale Fundației pentru Comunitate și Companiei MOL România care au făcut posibilă derularea acestui proiect.
Daria Sass,
psiholog la Hospice Emanuel

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:55:58 Ora standard a Europei de Est