Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zece burse de studii pentru elevi de liceu

Asociația Pro Bambini va acorda

Zece burse de studii pentru elevi de liceu

Consiliul Director al Asociației Pro Bambini a aprobat în ședința sa din 9 octombrie 2013 Regulamentul privind acordarea burselor de studii pentru elevi de liceu în anul școlar 2013 – 2014.

Asociația Pro Bambini va acorda, în anul școlar 2013 – 2014, burse de studiu pentru zece elevi de liceu, cursuri de zi, școlarizați în regim bugetat.
Bursele se vor acorda la cererea elevilor, sub semnătură proprie, iar în cazul în care aceștia sunt minori și sub semnătura părinților. Cererile, însoțite de documente justificative și fișa de înscriere în baza de date a Asociației Pro Bambini, se vor trimite pe adresa Asociația Pro Bambini Oradea, Oficiul Poștal Oradea 9, Căsuța Poștală 84, Oradea, Bihor.
Membrii Consiliului Director al Asociației Pro Bambini au propus acordarea a zece burse în cuantum de 100 de lei/elev/lună/anul școlar 2013 – 2014.
Criterii
a) Condiția de obținere a unei burse acordată de Asociația Pro Bambini este ca elevul să fi obținut în anul școlar precedent pentru care solicită bursa minimum media generală 8 (opt), iar media la purtare 10 (zece). Scăderea mediei la purtare atrage după sine sistarea bursei.
b) Nu se acordă burse elevilor repetenți.
c) Elevii care întrerup studiile și cei care pleacă din țară nu vor mai beneficia de bursă.
d) Bursele se vor acorda elevilor de liceu cu rezultate școlare și extrașcolare foarte bune, dar care provin din familii cu resurse financiare modeste.
e) Bursele se atribuie în ordinea descrescătoare a mediilor generale, a rezultatelor la olimpiade și concursuri obținute în anul precedent solicitării bursei, precum și în funcție de situația materială a elevilor.
f) Nu pot constitui criterii de acordare a burselor: vârsta, sexul, religia, rasa, apartenența politică a familiei elevilor, apartenența la organizații legal constituite ori cu activitate conform legislației române, instituția de învățământ la care învață elevul, studiile efectuate în străinătate, precum și accesul la burse obținute din alte surse.
g) Bursa neacordată rămâne în asociație.
h) Bursa se acordă pe bază de contract semnat între elev/respectiv părinte pentru elevii minori, și asociație.
Calendar
Proiectul va fi lansat în școli în perioada 15 -31 octombrie 2013, prin intermediul conducerii Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în presa locală și pe site-ul asociației.
Înscrierile (depunerea dosarelor) se fac în perioada 1 noiembrie – 16 noiembrie 2013 (data poștei).
Selecția beneficiarilor va fi făcută de o comisie stabilită de asociație, în perioada 19- 30 noiembrie 2013.
Comunicarea rezultatelor selecției va fi făcută până în data de 3 decembrie 2013, pe site-ul asociației www.probambini.org.
Documentația necesară obținerii unei burse de studiu
1) cerere scrisă
2) fișă de înscriere în baza de date a Asociației Pro Bambini (se va putea descărca de pe site-ul Asociației Pro Bambini)
3) copie a buletinului/cărții de identitate părinților/elevilor, certificate de naștere
4) copii ale certificatelor de naștere și ale cărților de identitate ale celorlalți membri ai familiei, aflați în întreținerea părinților (dacă este cazul),
5) adeverințe de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ (pentru cei aflați în întreținere)
6) copie după certificatul de deces, în cazul în care elevul este orfan de un părinte, se completează cu adeverință/ cupoane privind cuantumul pensiei de urmaș pentru elev și frații acestuia;
7) copie a hotărârii judecătorești, în cazul în care părinții sunt divorțați, se completează cu adeverință/ cupoane privind cuantumul pensiei alimentare, pentru elev și frații acestuia.
8) documente justificative privind veniturile părinților sau veniturile proprii din luna anterioară depunerii cererii.
9) cupoane sau adeverința de la Casa de Pensii privind cuantumul pensiei de urmaș pentru lunile care se iau în considerare, după caz.
10) adeverința de somaj;
11) adeverința de venit net pe luna anterioară depunerii cererii
12) adeverință de la Primăria pe raza căreia are domiciliul privind componența familială și veniturile nete obținute din activități de exploatare a proprietăților personale ale părinților elevului: terenuri agricole, păduri, chirii, etc.
13) documente justificative de la Administrația Financiară privind veniturile nete obținute din
activități autorizate (de exemplu: chirii, persoane fizice autorizate, asociații familiale, societăți comerciale);
14) declarație pe propria răspundere a solicitantului și a părinților acestora, din care să reiasă că nu mai are și alte venituri decât cele declarate;
15) alte documente justificative privind veniturile părinților elevilor titulari ai cererii pentru acordarea bursei de studiu
16) copii după documentele care atestă rezultatele obținute la concursurile/ manifestările la care au participat;
17) recomandare de la conducerea liceului pentru elevul solicitant.
Elevii proveniți din casele de copii (centrele de plasament) sau plasament familial vor depune umătoarele documente suplimentare privind situația în care se află:
a) adeverință din care să rezulte că solicitantul provine dintr-un centru de plasament;
b) copie a hotărârii judecătorești din care rezultă că solicitantul se află în plasament familial;
c) cupoane sau adeverință pentru alocația de plasament;
18) copii după documentele care atestă rezultatele obținute la concursurile/ manifestările la care au participat;
19) recomandare de la conducerea liceului pentru elevul solicitant.
Venitul net lunar pe membru de familie luat în calcul este de 150 de lei.
Pentru calcularea venitului mediu net pe membru al familiei nu se iau în considerare alocații cu destinație specială, acordate din bugetul de stat:
a) ajutorul social, ajutorul pentru încălzirea locuinței, alocația pentru copiii nou-născuți
b) pentru un solicitant aflat în plasament, veniturile familiilor care au în plasament copii
c) alocații ocazionale în caz de deces și de maternitate.
În evaluarea activității extrașcolare se vor lua în calcul premii/titluri olimpice, mondiale, europene, internaționale, naționale, locale (zonale).
La începutul unui nou semestru, beneficiarul bursei se obligă să trimită asociației situația școlară și o recomandare de la conducerea unității de învățământ în care studiază.
Bursierii din ultimul an de studiu primesc bursă până la susținerea bacalaureatului.
Bursele cuvenite elevilor selectați se plătesc prin virament în conturile deschise pe numele beneficiarilor. Excepțiile vor fi aprobate nominal de către Consiliul Director al Asociației Pro Bambini.
Este interzisă favorizarea obținerii unei burse, având la bază documente fictive.
Asociația poate stabili criterii complementare de acordare a burselor, care vor fi afișate pe site-ul asociației.
Prof. Ioan Șereș,
vicepreședinte al Asociației Pro Bambini

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:46:59 Ora standard a Europei de Est