Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a inițiat proiectul ecologic regional „Ecoimpact”

În proiect, 11 școli din șapte județe

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a inițiat proiectul ecologic regional „Ecoimpact”

Dna profesor Ramona Maghiar de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea a inițiat un proiect ecologic regional, intitulat Ecoimpact, care va fi implementat în luna noiembrie 2013, cu scopul de a promova și observa efectele acțiunii omului asupra biodiversității din diferite zone ale țării.

Proiectul va implica nu mai puțin de 11 școlile partenere din șapte județe: Alba, Arad, Bihor, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș, ambele din județul Bihor; Liceul Teoretic Teiuș, județul Alba; Liceul Teoretic Pâncota - Școala Gimnazială Măderat și Școala Gimnazială Târnova, ambele din județul Arad; Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj - Napoca, județul Cluj; Școala Gimnazială „I.L. Caragiale”, Baia Mare, județul Maramureș; Colegiul Național „Ioan Slavici”, Satu Mare, județul Satu Mare; Școala Gimnazială „Lucian Blaga” din Jibou, Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” din Zalău și Liceul Tehnologic „Voievodul Gelu” din Zalău, toate trei din județul Sălaj.
„Prin acest proiect, dorim să atragem elevii în activități de promovare a acțiunilor de protejare a mediului înconjurător, de achiziționare și prelucrare a informațiilor și materialelor din cadrul calendarului. De asemenea, se va urmări stimularea creativității, a curiozității intelectuale și a comunicării, ca elemente constitutive ale personalității tânărului european contemporan.
În derularea proiectului, ne-am programat opt etape și activități principale care se vor desfășura în intervalul noiembrie 2013 – iunie 2014; primele două sunt de ordin organizatoric, constând în constituirea echipei de proiect, semnarea acordurilor de parteneriat și lansarea proiectului în cele 11 școli; în luna decembrie, vom acționa pentru promovarea biodiversității locale, iar în ianuarie și februarie 2014, vom căuta, selecta și realiza cel mai potrivit slogan eco al proiectului în fiecare școală. Cea de-a cincea activitate am intitulat-o „Să dezlegăm corect”, și presupune dezlegarea de rebusuri și integrame pe teme ecologice (în perioada februarie-martie). Între 7 și 11 aprilie, ne-am programat realizarea unor obiecte decorative din materiale reciclabile, colectate selectiv în ateliere de creație organizate la nivelul fiecărei școli participante. Această activitate vine în întâmpinarea Zilei Internaționale a Pământului, din 22 aprilie. Activitățile vor fi mediatizate pe site-ul www.ovidan.ro, iar obiectele cele mai reușite vor fi prezentate în expoziția „Colțul verde”, organizată la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor. În cadrul celei de-a VII-a activități, intitulate „Micii ecologiști”, se vor igieniza zone din localitățile școlilor participante; această activitate vine în întâmpinarea Zilei Internaționale a Mediului, care se sărbătorește în 5 iunie. În 20 iunie, avem programată ultima activitate, o expoziție cu lucrările realizate pe parcursul derulării proiectului și jurizarea lor.
La toate acestea, mai doresc să menționez faptul că proiectul nostru se va bucura de atenție și sprijin din partea partenerilor tradiționali ai colegiului nostru, Primăria Municipiului Oradea și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor”, a precizat inițiatorul și coordonatorul de proiect dna prof. Ramona Maghiar. (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:43 Ora standard a Europei de Est