Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Biroul local ELSA Oradea se prezintă

Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare

Vineri (4 octombrie 2013), Marius Deaconu, președinte ELSA, a ținut să-și prezinte echipa ELSA (Asociația Studenților în Drept), membrii biroului local.

Trebuie precizat, din start, că în urma alegerilor, aproape toți membrii sunt noi, începând cu președintele, mai puțin Sarca Patricia.
Marius dorește o relație cât mai bună cu presa; ei caută parteneri media pentru o reflectare cât mai bună a evenimentele ELSA.
„Ne dorim ca în acest an să organizăm evenimente care să fie deschise nu numai studenților care fac parte din grupul local ELSA Oradea, ci și altor categorii de studenți, chiar și publicului larg”.
Alături de președintele ELSA au fost prezenți trei vicepreședinți: Sergiu Pal, Ghiulai Izabela și Sarca Patricia, secretarul general Alexandra Condea și directorul Daciana Silaghi (cea care va aduna „dările” – banii în pușculiță).
Pal Sergiu (Departamentul STEP) se ocupă cu practica la nivel local, național și internațional; proiectele lui și ale departamentului: Programul Postuniversitaria (se va desfășura în luna noiembrie, timp de trei săptămâni), stagii de practică la instituțiile de drept din Oradea, precum și la cabinete individuale de avocatură. „Îmi propun să atrag și să realizez minimum 20 de stagii de practică la cabinete de avocatură, deci 20 de studenți vor avea posibilitatea de a face practică, precum și minimum cinci locuri de practică la Judecătoria Oradea, și încă cinci la Tribunalul Bihor”; Schimb intern de studenți (tot în luna noiembrie), un stagiu de practică în Oradea, timp de o săptămână, cu trei locuri la care vor participa studenți din alte grupuri ELSA din România; Un eveniment de perspective juridice, în colaborare cu departamentele conduse de Ghiulai Izabela și Sarca Patricia.
Ghiulai Izabela (Departamentul de seminarii și conferințe) își propune să ofere studenților la Drept, dar nu numai, „posibilitatea de a-și îmbogăți cunoștințele în domenii mai puțin tratate în curriculumul universitar sau uneori chiar deloc”; de a intra în contact cu studenți la nivel național și internațional; departamentul se va ocupa cu organizarea de seminarii, conferințe, prelegeri, școli de vară, vizite de studiu (naționale și internaționale); în 23 octombrie, la ora 18.00, va avea loc Seminarul de perspective juridice, „care se dorește o prezentare a profesiilor în Drept, un punct de pornire și de orientare pentru „boboci” (studenții din primul an), dar nu numai. Să-și facă o imagine despre ceea ce presupune o carieră în Drept”; invitați: avocați, procurori, judecători, dar și persoane care au terminat Dreptul și activează într-un alt domeniu decât cel juridic; continuarea unei vizite de studiu începute anul trecut; o conferință pe tema schimbării codului penal (în luna mai).
Sarca Patricia (Departamentul Activități academice) și-a propus să organizeze: Procese simulate (care sunt tradiții în SUA și Marea Britanie) pentru desăvârșirea educației juridice a studenților, în sensul de a aplica cunoștințele teoretice, de a-și dezvolta abilitățile oratorice și tehnicile de argumentare; ea și-a propus două concursuri de procese simulate în primul semestru (cu teme din dreptul penal și dreptul civil); concursuri de eseuri juridice, cu scopul de a-i îndemna pe studenții de la Drept să se specializeze pe un anumit domeniu, să-l cerceteze în de-amănunt, eseul fiind finalitatea unei asemenea cercetări; reeditarea revistei locale de Drept a ELSA, numită „Recurs”, care să devină cu caracter permanent și cu deschidere națională; reorganizarea clubului de dezbateri, care urmărește familiarizarea studenților de la Drept cu arta argumentării, exersarea gândirii critice, speculative, divergente și creative, o mai bună gestionare a emoțiilor, exersarea tehnicii discursului și a tehnicilor de convingere și de persuasiune; în perioada vacanței, propune seri de filme ELSA, cu teme juridice, urmate de discuții; cafenele juridice.
Daciana Silaghi este directorul departamentului de „făcut” bani, adunare de fonduri și „racolare” de sponsori.
Alexandra Condea (secretarul general) se va ocupa cu partea de secretariat: acte, procese verbale, ședințe de birou și consiliu local; „voi prezenta recruților regulamentul de ordine internă și activitățile ELSA, dar cel mai important lucru: am înscris biroul local la Judecătorie”.
Astăzi, prima prezentare ELSA
Revenind, președintele Marius Deaconu a ținut să puncteze câteva evenimente; „Prin intermediul grupului nostru local, studenții la Drept pot să beneficieze de reduceri de până la 30 la sută la achiziționarea unor cărți de drept, de la cele mai importante edituri; primul eveniment de prezentare ELSA va avea loc joi, 10 octombrie, la ora 18.00 (nu 14.00, cum a fost inițial), la Facultatea de Drept, urmând ca procesul de recrutare să se încheie undeva la începutul lunii noiembrie, în cadrul Seminarului local de motivare și instruire, care va avea loc la Băile Felix. Dorim o reînnodare a relațiilor cu foștii absolvenți de Drept și membri ai ELSA Oradea, iar anul viitor dorim să organizăm și o gală aniversară, cu lansarea unei cărți reprezentând istoricul asociației noastre”.
Marius a ținut apoi să-i nominalizeze și pe ceilalți membri ai biroului local care nu au putut să fie prezenți: Raluca Birta (vicepreședinte pe resurse umane), Radu Hava (vice pe marketing), Carmen Popa (director IT), directorul Lucian Costa „și mai avem o funcție de trezorier, rămasă vacantă”, a precizat președintele ELSA, Marius Deaconu.
Să mai spunem că ELSA Oradea numără 34 de membri din cei circa 500 de studenți ai Facultății de Drept.
Campania de prezentare ELSA și de recrutare de noi membri se desfășoară între 10 și 15 octombrie, ea încheindu-se cu interviurile programate în 14 și 15 octombrie. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Astăzi, începe campania ELSA de prezentare și recrutare.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:51:28 Ora standard a Europei de Est