Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris OBE, vizitează Thomsons Academy în Cluj-Napoca

Ieri, la Cluj-Napoca

Ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris OBE, vizitează Thomsons Academy în Cluj-Napoca

Cluj-Napoca, 8 octombrie 2013.
Thomsons Online Benefits, unul dintre cei mai importanți furnizori de software pentru pachete de beneficii pentru angajați, l-a primit pe Excelența sa, Ambasadorul Marii Britanii, Ofițer al Ordinului Imperiului Britanic (OBE), Martin Harris, la centrul său global de formare și instruire din Cluj-Napoca.

Vizita a avut loc la inițiativa Ambasadei Marii Britanii la București, după deschiderea Thomsons Academy de la sfârșitul lunii iulie 2013.
Ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris OBE, a declarat: „Sunt un susținător convins al sectorului tehnologic, mai ales al soluțiilor tehnologice menite să îmbunătățească viața oamenilor de zi cu zi. În același timp, susțin investițiile britanice în România, care au un potențial deosebit în acest domeniu. Am fost impresionat de entuziasmul angajaților Thomsons din Cluj-Napoca și am fost încântat să aud că datorită Thomsons Academy, centrul global de formare și instruire al companiei, vor exista oameni din Londra, Singapore și California care vor vizita Clujul”.
Michael Whitfield, CEO al Thomsons Online Benefits: „Este o mare onoare că Excelența Sa,  Martin Harris OBE, consideră Thomsons drept un jucător cheie în industria IT&C din Cluj. Am fost încântați să îi prezentăm platforma noastră de beneficii pentru angajați, Darwin, precum și oamenii Thomsons la lucru. Vedem în Cluj-Napoca un centru cheie al afacerilor noastre globale, motiv pentru care am derulat o campanie de recrutare intensă încă de când am sosit aici anul trecut: vom dubla numărul personalului nostru din Cluj și planificăm să investim masiv în următorii trei ani, mai ales datorită prezenței Thomsons Academy care, în numai două luni de la lansarea sa, a găzduit deja mai mult de 40 de angajați din birourile globale Thomsons”. 
Biroul Thomsons din Cluj are în prezent 50 de angajați și plănuiește să se extindă la peste 100 în următorii trei ani.
Una dintre afacerile cu o rată de creștere deosebită în Marea Britanie, Thomsons ajută organizațiile globale să își maximizeze investițiile în programe de pensii și beneficii. Printre clienții Thomsons Online Benefits se numără companii precum: Cisco, Microsoft, Samsung sau RBS.
Anca Topliceanu,
Account Manager
În foto: Julien Lefort (stg.), Martin Haris OB (în centru) și Brenden Mielke (dr.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:08:42 Ora standard a Europei de Est