Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul-cadru european pentru cercetare și inovare „Orizont 2020”

Vineri, a fost lansat la București

Programul-cadru european pentru cercetare și inovare „Orizont 2020”

Programul-cadru european pentru cercetare și inovare „Orizont 2020” a fost lansat la București, vineri, 4 octombrie 2013, de Comisarul european pentru Cercetare, Inovare și Știință, doamna Máire Geoghegan-Quinn, în prezența ministrului delegat pentru Învățământ Superior, Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu și a ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie.

Programul-cadru european „Orizont 2020” dispune de un buget de 70 de miliarde de euro și urmărește în mod sistematic finanțarea proiectelor capabile să ducă la îndeplinire obiectivele tehnice, științifice, educaționale și sociale asumate de statele membre prin intermediul Strategiei „Europa 2020”. Programul se adresează cercetătorilor și aplicanților din toate statele Uniunii Europene, iar lansarea sa în România constituie debutul noii inițiative.
În intervenția avută în cadrul conferinței, doamna Máire Geoghegan-Quinn a mulțumit autorităților române pentru organizarea evenimentului și a subliniat importanța programului-cadru european „Orizont 2020”. „Este o zi a premierelor: sunt pentru prima oară în România și România este prima țară unde se lansează această inițiativă. Programul „Orizont 2020” este un tip de program totalmente nou pentru Uniunea Europeană. Este gândit să obțină rezultate care pot aduce schimbări concrete în viața oamenilor. Cu mai mult de 70 de miliarde de euro pentru șapte ani, este cel mai mare program de cercetare al Uniunii de până acum și unul dintre cele mai mari din lume. Este singurul program din bugetul Uniunii Europene care a cunoscut o creștere a finanțării. Bugetul substanțial al Programului „Orizont 202” este un beneficiu major pentru cercetarea și inovația europeană [...] Într-un context economic care a suferit schimbări dramatice, avem nevoie de o nouă viziune pentru cercetarea și inovarea europeană. „Orizont 2020” stimulează în mod direct economia și asigură baza noastră științifică și tehnologică, precum și competitivitatea industriei pentru viitor, preconizând o societate mai inteligentă, mai durabilă și mai incluzivă”, a declarat comisarul Máire Geoghegan-Quinn.
La rândul său, ministrul delegat Mihnea Costoiu a subliniat importanța prezenței la București a Comisarului european pentru Cercetare, Inovare și Știință, precum și impactul evenimentului pentru cercetarea românească. „Astăzi este un moment special: „Orizont 2020” se lansează în Europa, la București. Cercetarea si educația au devenit obiective strategice peste tot în Europa cu scopul de a crește competitivitatea. Prin strategiile de la nivel național dorim să ne sincronizăm cu Programul „Orizont 2020”. Este imperios necesar să stimulăm fiscal companiile care desfășoară activități de cercetare și dezvoltare, precum și activitatea desfășurată de cercetătorii român”, a afirmat ministrul Mihnea Costoiu. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:17:57 Ora standard a Europei de Est