Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Transferări, titularizări, detașări, angajări…

Bilanțul perioadei

Transferări, titularizări, detașări, angajări…

Discutând cu inspectorii școlari pentru managementul resurselor umane Horea Abrudan și Alin Novac-Iuhas la ședința publică din 13 septembrie 2013, am promis să revenim cu un bilanț complet la sfârșitul perioadei.

Înainte de toate trebuie spus că activitatea compartimentului RESURSE UMANE (din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor) s-a desfășurat conform Legii nr. 1/2011 – Legea Educației Naționale, și Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014, aprobate prin O.M.E.C.T.S. nr. 6239/2012, cu modificările și completările ulterioare.
În urma etapelor de mobilitate a personalului didactic pentru anul școlar 2013-2014, au fost emise nenumărate decizii:
*3 transferări conform art. 48 alin. 2 din  Metodologia-cadru;
*15 întregiri de normă;
*103 titularizări conform art. 253 din Legea 1/2011 - Legea Educației Naționale;
*70 completări de normă didactică;
*24 transferuri pentru soluționarea restrângerii de activitate;
*7 transferuri prin schimb de post;
*174 pretransferări cu consimțământul unităților de învățământ;
*44 detașări pentru nesoluționarea restrângerii de activitate;
*13 mențineri în activitate în funcția didactică peste vârsta de pensionare;
*139 angajări pe perioadă nedeterminată în urma Concursului 2013;
*153 detașări în interesul învățământului;
*148 de repartizări în regim de plata cu ora;
*1.600 de repartizări pe perioadă determinată.
În funcție de tipul de mobilitate, repartizările pe posturi au fost realizate în ședințe publice, în urma acordurilor primite de către cadrele didactice și în urma avizelor favorabile primite din partea Comisiei paritare sau a Consiliului de administrație de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Menționăm că la nivelul județului Bihor, au fost înregistrate 2.773 de posturi/catedre complete sau incomplete vacante/rezervate. Posturile rămase neocupate în urma ședințelor de repartizare au fost atribuite în regim de plata cu ora titularilor sau prin concurs organizat la nivelul unităților de învățământ.
Cu privire la examenul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar 2013, la nivelul județului Bihor au avut loc 1.665 de înscrieri ale candidaților din care 284 absolvenți din anul 2013, au fost realizate 1.591 de  inspecții la clasă și/sau susțineri de probă practică, iar la examenul din 30 iulie au obținut notă 1.306 candidați, a precizat dl inspector școlar,  prof. dr. Horea Abrudan.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:00:32 Ora standard a Europei de Est