Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectele POSDRU derulate de ISJ Bihor

La Conferința de presă de luni, despre

Proiectele POSDRU derulate de ISJ Bihor

La Conferința de presă de luni (30 septembrie 2013), generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl profesor Daniel Negrean și inspectorii școlari Elisaveta Roșu și Florin Negruțiu (asistenți manageri ai celor două proiecte) au adus în atenția presei cele două mari proiectele POSDRU derulate de ISJ Bihor: „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”, respectiv „Educatori pentru societatea cunoașterii” (despre care doar noi am scris, cu prilejul Conferinței finale, desfășurate în perioada 20-22 septembrie la Hotel Continental).

„Aceste proiecte au debutat în 2010 și se vor finaliza la sfârșitul acestei luni. Noi suntem cu activitățile din cadrul acestor proiecte finalizate, mai avem doar partea de arhivare. La intrarea în Inspectoratul Școlar au fost postate bannere pentru informare; de asemenea, avem o sală alăturată în care au lucrat echipele de proiect și un lucru foarte greu: a trebuit să refacem arhiva, ca să putem arhiva toate materialele care rezultă în urma derulării celor două proiecte”, a precizat inspectorul școlar general.
Proiectul „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” a fost implementat de ISJ Bihor în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, SIVECO România și TEHNE România. Proiectul s-a derulat la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Vest, București-Ilfov, Vest (județul Hunedoara) și Sud Muntenia (județul Argeș) pe perioada a 36 de luni, în perioada 1 sept. 2010 – 30 septembrie 2013, valoarea proiectului – 20.898.635 lei. Obiectivul general al proiectului a fost formarea și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din aria curriculară Matematică și Științe de a elabora și implementa un curriculum integrat  la decizia școlii, acreditat și dezvoltarea profesională continuă a acestora pe componenta instruirii diferențiate a elevilor. Obiective specifice: Elaborarea unui curriculum interdisciplinar, pornind de la nevoile existente la nivelul unităților de învățământ, raportat la standardele curriculare. Dezvoltarea celor două module de curs și conversia lor în format digital A; Abilitarea pe curriculum B: Dezvoltarea profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor. Formarea cadrelor didactice din grupul țintă pe cele două module de curs. Asigurarea calității programului acreditat de formare continuă și a curriculumului interdisciplinar integrat la decizia școlii…
Grupul țintă al proiectului a fost alcătuit din 5.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar care predau disciplinele din aria curriculară Matematică și Științe, selectate din cele două regiuni de dezvoltare. Dar pe ambele proiecte au fost formate aproximativ 9.500 de cadre didactice. Principalele activități ale proiectului: Activitatea A1: Elaborarea curriculumului interdisciplinar integrat la decizia școlii; A2: Elaborarea și dezvoltarea celor două cursuri de formare propuse în proiect; A3: Conceperea, dezvoltarea și administrarea instrumentelor informatice; A4: Formarea și certificarea cadrelor didactice; A5: Evaluarea de impact; A6: Acțiuni de promovare a importanței formării continue pentru cadrele didactice; B1: Managementul de proiect. Dintre rezultatele proiectului: Un curriculum interdisciplinar integrat la decizia școlii, național acreditat prin ordin de ministru; un curriculum de curs acreditat: Abilitarea pe curriculum la decizia școlii la nivel interdisciplinar (25 de credite); un curriculum de curs acreditat: Dezvoltarea profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor (25 de credite); 100 de centre de formare acreditate la nivel național; Un pachet software cu variantele digitale ale celor două module de curs; 5.100 de manuale și 5.100 de CD-uri distribuite cursanților cuprinși în programul de formare; un suport de curs online; portalul profesorilor de matematică și științe…
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 11:53:07 Ora standard a Europei de Est