Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

La Universitatea Agora,

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

Universitatea Agora și-a deschis ieri porțile în cel de-al 14-lea an, după cum aveam să aflăm din cuvântul doamnei prof. univ. dr. Adriana Manolescu - președintele Senatului universitar.

„Suntem studenți și profesori, membri într-o comunitate academică relativ tânără, aceea a Universității Agora, ce-și deschide porțile în al 14-lea an. Suntem, deci, o universitate tânără, care se bucură de toate avantajele tinereții, între care dinamismul și dorința de a avea mari realizări”, a subliniat decanul fondator, dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.
Tot sub semnul tinereții, au stat și  mesajele transmise de directorul de departament, dna prof. univ. dr. Elena Iancu, respectiv dna decan Gabriela Bologa. Cele trei mesaje festive feminine, pastelate și brodate în culorile toamnei, încărcate cu parfum de fericire și picurate cu roua din suflete, au fost urmate de intervențiile a doi distinși bărbați (comandanți), dl rector Ioan Dzițac, matematician prin excelență și informatician de formație, un om al cifrelor și de președintele Consiliului de administrație, rectorul fondator, distinsul profesor univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu.
„Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale”
„Misiunea Universității Agora se articulează pe viziunea inițială a fondatorilor, care i-au ales ca nume, nu întâmplător, un simbol al democrației. Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale și îi va aduce și în viitor plusvaloare inovatoare, dinamism și o dezvoltare armonioasă”, a ținut să ne asigure distinsul rector Ioan Dzițac.
Declarând deschis anul universitar, dl rector ne-a prezentat în PowerPoint datele și informațiile menite să ne edifice în legătură cu drumul pe care și l-a făurit universitatea pentru accesul la succes! „Bobocii” din ciclul I au putut opta pentru una din cele patru specializări de licență (Științe juridice -Drept; Științe administrative - Poliție locală;  Științe economice - Contabilitate și informatică de gestiune și  Științe Economice – Management). Pentru studenții din ciclul II au fost acreditate programe de master pentru completarea studiilor universitare, de scurtă durată: Management - Managementul resurselor umane și Drept – Științe penale și criminalistică.
În cadrul unei retrospective a anului universitar precedent, dl rector a punctat acele domenii și activități care au adus plusvaloare instituției: Acreditări de domenii și programe de studii de master, Acreditări de programe de studii postuniversitare, Publicarea unor articole științifice, indexate ISI, de către cadrele UAO, Proiecte POSDRU, Creșterea calității profesionale a cadrelor didactice și recunoașteri pe plan național, Creșterea numerică și calitativă a populației studențești a UAO și implicarea studenților în activitatea UAO,  Vizite și conferințe naționale și internaționale, Acordarea a trei titluri de Doctor Honoris Causa, Managementul universitar și managementul calității, iar în partea a II-a au fost subliniate obiectivele fixate pentru anul universitar 2013-2014.
La Universitatea Agora, taxele au rămas neschimbate de mai bine de 10 ani!
În ciuda vremii ploioase de-afară, sufletele calde ale gazdelor și-au etalat strălucirea și sinceritate la ceasul debutului de nou an universitar.
„Pentru noi, este o frumoasă zi de toamnă, în care „bobocii” își încep călătoria în Agora, iar cei mai mari și-o continuă…”
Cuvintele rectorului fondator, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, rostite cu blândețe și duioșie cădeau ca niște frunze printre gândurile pierdute ale „bobocilor”. Calmul său (englezesc) și melancolia din glas armonizau cu sunetul stropilor de ploaie; mesajul  domniei sale avea să aducă lumină pe fețele „bobocilor”, și să inducă o stare generală de binecuvântare, pentru că știrile erau pozitive: „Universitatea noastră este printre puținele din România care păstrează același nivel al taxelor, neschimbat, în ultimii 10 ani. Nici nu ne-am propus să-l schimbăm. Suntem printre puținele instituții la care taxa universitară nu se schimbă pe parcursul anilor de studiu; cu cât este cuantumul taxei la începutul parcursului cu atât se și termină.
*Îi sprijinim și îi îndemnăm pe studenții care pot să lucreze, să o facă. Avem mulți studenți care devin angajați de pe băncile facultății; avem firme cu care lucrăm și care ne solicită acest lucru, în special în domeniul contabilității”.
*Avem firme care acordă burse studenților.
*Avem mulți studenți implicați în proiecte europene - experiență foarte bună pentru studenți, dar și pentru profesori.
*Fundația Agora, cea care a înființat și susține Universitatea, este una dintre instituțiile cu o carte de vizită impresionantă din acest punct de vedere. Este singura instituție românească ce s-a bucurat de rambursarea integrală a cheltuielilor ocazionate de proiectele europene pe care le-a avut.
*Aveți la dispoziție calculatoare de ultimă generație, aveți programe soft de ultimă generație, aveți cadre didactice foarte bine pregătite.
*Noi în cadrul fundației, avem ca singură misiune promovarea și dezvoltarea școlii românești. În afară de Universitatea Agora, fundația noastră a înființat și o școală elementară - Școala Internațională Agora…”
La finalul discursului, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu a înmânat șefilor de promoție din 2013,  Pașcalău Simona Valentina (Drept), Galea Laura (Științe Economice) și Popa Anamaria Georgeta (Științe Administrative), adrese de e-mail de tip „nume@univagora.ro” pe viață, prin decizia Consiliului de administrație al UAO, luată începând cu promoția 2012.
Discursul integral al dlui rector se poate citi la http://univagora.ro/ro/universitate/noutati/2013/09/28/deschiderea-anului-universitar-2013-2014/
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:05 Ora standard a Europei de Est