Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dacă „bucuria creează succesul”, atunci la Oradea vom avea succese nenumărate

Deschiderea anului universitar sau „Bucuria unui nou început”

Dacă „bucuria creează succesul”, atunci la Oradea vom avea succese nenumărate

Sala de jocuri a Universității din Oradea a fost arena care a adunat luni sub cupola sa studenți, cadre didactice, părinți, parlamentari, oficialități locale și județene, pentru a trăi, alături „bucuria unui nou început”, vorba doamnei prorector Simona Trip.

La mulți ani, Universitatea din Oradea!
Este urarea cu care și-a început și și-a încheiat discursul dl rector Constantin Bungău. La cei 50 de ani sau chiar 230 de ani, avem un învățământ superior tânăr într-un oraș la fel de tânăr, de peste 900 de ani, străbătut de Crișul (cel) Repede. Avem o universitate puternică și din ce în ce mai performantă, care își propune responsabilitate sporită și conștiinciozitate pentru a onora o nouă treaptă și un grad de încredere ridicat!
Ne dorim studenți cu care să ne mândrim, realizări profesionale și personale. Ne propunem o politică inteligentă de încurajare a calității în educație și a excelenței în cercetare. Am ascultat un discurs realist, pragmatic, sincer și la obiect, fără artificii și promisiuni. Iar la final, fără a da impresia că dorește să fie patetic, dl rector a ținut să ne asigure că „nu succesul creează bucuria, ci bucuria creează succesul”, iar Universitatea din Oradea are nevoie de succes pentru a fi considerată o universitate performantă.
Reflecție, evaluare și proiecție
Președintele Senatului, dl prof.univ.dr. Sorin Curilă, pe un ton grav, ca de obicei, ne invită la meditație, reflecție, evaluare și proiecție, avertizându-ne că acolo Sus cineva ne iubește, dar ne și reproșează binemeritat. Ne îndeamnă la competență, exigență și excelență, pentru că va veni vremea decantărilor de ordin calitativ și se va renunța la programele de studii neperformante.
„Nu uitați că nu sunteți singuri!”
Ceva mai senin și pus pe promisiuni s-a arătat președintele Consiliului Județean Bihor, dl profesor Cornel Popa, iar primarul nostru, dl inginer Ilie Bolojan, a fost cel mai scurt posibil cu putință, reconfirmând că vorba este vorbă, iar parteneriatul e lege…
Sclipitor și dezarmant, subtil și intransigent, s-a dovedit Răzvan Tau, președintele studenților în Senatul Universității, care a punctat măiestrit doleanțele studenților pentru cei ce au urechi și vor să le plece pentru reduceri la călătoriile cu mijloacele de transport în comun și o „căsuță” a studenților... Orchestra de suflători ne-a ridicat moralul, profesorul american ne-a periat, dorind să ne umflăm în pene, iar Cristina medicinista, a grăit nu ca un „boboc”, ci ca un olimpic de aur care vrea să ne insufle un grad de încredere ridicat!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dacă „bucuria creează succesul”, atunci la Oradea vom avea succese nenumărate. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:15 Ora standard a Europei de Est