Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința finală a proiectului PractiPASS

Miercuri și joi, la Hotel Continental, s-a desfășurat

Conferința finală a proiectului PractiPASS

Miercuri și joi (25-26 septembrie 2013), Hotel Continental din Oradea a găzduit Conferința finală a proiectului PractiPASS, ocazie cu care au fost prezentate rezultatele obținute în cei trei ani de implementare.

Managerul de proiect - doamna profesor univ. dr. Floare Chipea, directorul general administrativ – dl prof. univ. dr. Mircea Gordan, dar și partenerii de proiect  care au luat cuvântul (dna decan Alina Roman – directorul teritorial Arad și dna asistent univ. dr. Theodora Ene, director selecție, pregătire și monitorizare grup țintă București, precum și prof. univ. dr. Adrian Hatos – director analiză și evaluare Oradea) au subliniat succesul de care s-a bucurat proiectul, atât în rândul studenților participanți, cât și al celorlalte persoane implicate: cadre didactice universitare, tutori și coordonatori tutori. Unul dintre cele mai importante rezultate obținute se referă la angajarea și continuarea studiilor de către studenți. „Peste 70 la sută dintre studenții care au participat la cele trei stagii de practică planificate, au obținut locuri de muncă sau au participat la cursuri ulterioare. Astfel, proiectul a contribuit semnificativ la facilitarea tranziției tinerilor de la școală la viața activă și la creșterea calității privind dezvoltarea resurselor umane din domeniul protecției copilului… Þin să felicit întreaga echipă de implementare a proiectului, studenții, tutorii și coordonatorii tutori, dar și pe partenerii noștri de proiect”, a spus managerul de proiect, doamna decan Floare Chipea. Și directorul general, dl Mircea Gordan, a adresat felicitări tuturor participanților la proiect pentru rezultatele obținute. „Doamna manager, aș dori să vă felicit și pentru partea a treia a proiectului. Nu ați menționat că proiectul a fost derulat pe trei direcții și ghidul acela realizat de studenții de la Universitatea noastră din Oradea, pentru care meritați toate felicitările”, a conchis directorul general. Directorul teritorial Arad, doamna decan Alina Roman, a mulțumit partenerilor din Oradea, beneficiarii proiectului, pentru oportunitatea de a participa la implementarea programului de practică pentru studenți „Protecția copilului – de la teorie la practică”. „Pentru facultatea noastră a fost un prilej de a se dezvolta instituțional și de a-și ameliora curriculumul privind practica studenților, astfel încât 200 de studenți din universitate (Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială – n.n.) au beneficiat de aceste trei stagii de practică bine organizate de foarte mulți tutori, de 20 de tutori în domeniul protecției copilului și, de asemenea, de instrumente de practică, realizate în comun la nivelul celor trei instituții de învățământ superior din Oradea, Arad și București, în colaborare cu tutorii de practică”, a subliniat doamna director teritorial Alina Roman. Din partea partenerilor din București, a vorbit doamna asistent univ. dr. Theodora Ene, director selecție, pregătire și monitorizare grup țintă București. „Vreau să mulțumesc celor de la Oradea pentru că au avut în special răbdare cu noi. Atunci când noi intram în panică, dânșii treceau cu vederea. Sper că am reușit să facem ceea ce ni s-a solicitat. Nu ne-au ieșit toate exact cum doream noi, să angajăm așa, din prima, să se rupă ușile instituțiilor, toată lumea să-i ceară, să-i angajez; cert este că a fost o provocare și pentru noi să lucrăm cu alte două universități și să avem un număr atât de mare de studenți implicați într-un proiect, să fie toți supervizați în același timp și să încercăm să-i menținem. Sperăm să reușim să colaborăm, cu un număr mai mic de studenți, pe viitor, pe proiecte similare. Să fie mai ușor de administrat. Cert este că la o parte dintre aceștia am văzut modificări la nivelul comportamentului lor, au mai multă încredere în ei și au așteptări mai înalte vizavi de domeniul asistenței sociale”.
„Motivarea proiectului a derivat din necesitățile practice…”
Revenind la microfon, doamna manager Floare Chipea a mulțumit partenerilor pentru implicare și a evidențiat rolul proiectului PractiPASS  la nivelul mediului universitar, arătând că „motivarea proiectului a derivat din necesitățile practice pe care noi le-am constatat, împreună cu studenții și cu ceilalți beneficiari ai proiectului… Am fost foarte curajoși. Acuma ne dăm seama cât de curajoși am putut să fim să accesăm un proiect POSDRU, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, pe trei ani și cu 13 parteneri. L-am realizat până la urmă cu succes, dar să știți și cu foarte multe dificultăți și nu ne pare rău pentru că vă spuneam care sunt realizările noastre”, a conchis doamna manager Floare Chipea.         
Inițiat de Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, în parteneriat cu 13 instituții care activează în domeniul social și unități de învățământ superior din București și Arad, proiectul s-a adresat în primul rând studenților din cele trei centre universitare, iar activitatea principală a proiectului s-a axat pe elaborarea programelor de practică și implicit pe realizarea instrumentelor de lucru aferente acestora, pe organizarea, implementarea și monitorizarea stagiilor de practică la care au participat studenții de la specializările Asistență socială, Psihologie, Sociologie și Psihopedagogie specială la nivel de licență și masterat. În cadrul proiectului, au fost selectați 603 studenți, care au fost coordonați de 71 tutori și coordonatori tutori. Pentru implementarea stagiilor de practică a fost elaborată o nouă metodologie privind organizarea programelor de practică și noi instrumente de lucru. Studenții și specialiștii din instituțiile partenere au avut ocazia să participe la două schimburi de experiență, unul derulat în Belgia, în perioada 14 - 20 mai 2012, iar celălalt în Ungaria, în perioada 20 iunie - 6 iulie 2013. Tot în cadrul proiectului, s-a derulat campania de promovare a drepturilor copilului în mediul rural, în perioada octombrie 2012 – iunie 2013, în unități de învățământ din 20 de centre de comună din județul Bihor și în satele aparținătoare. În acțiunile lor, studenții au promovat broșura „Povestea drepturilor copilului”, pe care ei au realizat-o, sub coordonarea cadrelor didactice. La final de proiect, tot ei au elaborat și Ghidul de bune practici - un instrument util pentru cei ce doresc să cunoască problematica protecției copilului.
Ovidiu Dan
P.S Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința finală a proiectului PractiPASS.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:03 Ora standard a Europei de Est