Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educația trebuie să devină o valoare fundamentală a României…

Remus Pricopie:

Educația trebuie să devină o valoare fundamentală a României…

Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, dorește un sistem de învățământ bazat pe respect, stabilitate și șanse egale pentru fiecare dintre copii.

Cu ocazia prezenței sale la festivitatea de deschidere a cursurilor noului an școlar 2013-2014, la Colegiul Național „Mihai Viteazul" din Ploiești, ministrul Remus Pricopie a precizat că rezolvarea, punctuală, a problemelor din sistemul de educație trebuie făcută, întotdeauna, într-un parteneriat cu toți actorii sociali - de la părinți, la profesori și sindicate, până la reprezentanții ONG-urilor și ai mass-media.
„Sunt încrezător că societatea românească va ști să identifice cele mai bune soluții pentru copiii săi. Mă bazez pe toți cei interesați de educație - părinți, elevi, profesori, oameni politici, lideri ai diferitelor asociații profesionale sau neguvernamentale, mediul de afaceri, mass-media, cetățeni ai acestei țări - că vom contribui, cu calm și echilibru, la soluționarea problemelor și provocărilor curente și viitoare", a declarat ministrul Remus Pricopie.
Ministrul a subliniat importanța implicării fiecăruia în crearea unui climat educațional adecvat pentru educația copiilor -  mai ales a copiilor proveniți din comunități defavorizate -, accentuarea parteneriatului dintre școlile tehnologice și mediul de afaceri, dar  și acordarea unei atenții deosebite pentru inserarea tuturor copiilor în învățământul obligatoriu. Ministrul a arătat că, dincolo de bucuria începerii unui nou an școlar, există și situații injuste pentru o parte a copiilor din România, fie că este vorba de condiții improprii pentru derularea cursurilor, fie că este vorba de copii care nu frecventează școala, din cauză că părinții consideră că nu e necesar. Abandonul școlar sau dezinteresul unor elevi și profesori în a înțelege că educația este șansa fiecăruia de a-și crea un destin sunt alte situații, parte a sistemului de învățământ românesc, pe care ministrul le-a punctat.
„Începutul de an școlar ar trebui să însemne pentru fiecare dintre noi - elevi, părinți, profesori - un motiv de bucurie. Din nefericire, nu întotdeauna și nu peste tot în țară se întâmplă acest lucru. Este trist și nedrept în același timp ca în localitatea Costache Negri, din județul Galați, 351 de copii să nu poată începe astăzi anul școlar din cauza inundațiilor care au avut loc în urmă cu câteva zile. Este nedrept ca în 2013, în România, aproximativ 0,5% dintre copiii cu vârstă cuprinsă între 6 și 7 ani să nu fie lăsați de părinții lor să meargă la școală. Este nedrept ca 8% dintre elevii care anul trecut erau înmatriculați în clasa a VIII-a, anul acesta să nu fie găsiți la școală, deși învățământul este obligatoriu până la clasa a X-a”, a arătat ministrul.
Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a declarat că educația trebuie să devină, cu adevărat, o valoare fundamentală a României.
La festivitatea de deschidere a anului școlar de la Colegiul Național „Mihai Viteazul" au mai participat președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, președintele Parlamentului din Malta, Angelo Farrugia, președintele Consiliului Județean Prahova, Mircea Cosma, parlamentari și alte oficialități. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:58:02 Ora standard a Europei de Est