Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt

Ioan Dzițac

CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt

Rezumat. În perioada 12-23 mai 2013, împreună cu domnul Acad. F.G. FILIP, Doctor Honoris Causa al Universității Agora, am efectuat o vizită de lucru în China.

Episodul 2. Cuvântul cheie „Hărnicie”
În primul episod, dedicat acestei vizite, am făcut un scurt rezumat al acestei vizite și am prezentat cuvântul cheie „Curățănie” [1]. În acest episod voi prezenta cuvântul cheie „Hărnicie”, chinezii fiind proverbiali pentru hărnicia și migala cu care lucrează. Să ne amintim doar de sintagma „muncă de chinez bătrân”, utilizată în situații care se referă la o lucrare care necesită extrem de multă migală și răbdare. Mă voi referi în special la hărnicia gazdelor noastre, profesorii Yong SHI (se pronunță „Ș”) și discipolul său Gang KOU (se pronunță „CU”). Menționez că cei doi sunt remarcabili cercetători în domeniul Information Management și au fost oaspeții Universității Agora în anul 2012, având lucrări invitate la workshop-ul „Sisteme suport inteligente pentru decizii în managementul crizelor” [2], iar în 2014 vor veni din nou la conferința ICCCC 2014, alături de alți invitați de onoare din Rusia (Fuad ALESKEROV), Franța (Pascale ZARATE), Columbia (Yezid DONOSO), Spania (Angel ORTIZ) și România (Ioan DUMITRACHE) [3].
Yong SHI [4, 5]. Prima vizită cu care ne-a onorat profesorul Shi, a făcut-o în calitate de profesor titular la University of Nebraska at Omaha, SUA [5], unde avea o bogată activitate didactică și științifică, fiind și conducător de doctorat (printre alții, Gang Kou a obținut doctoratul acolo, sub conducerea sa). Mulți chinezi își fac doctoratul în Statele Unite, profesorul Shi însuși a obținut doctoratul în SUA, la University of Kansas.
După ce a căpătat o experiență „capitalistă”, în cel mai performant sistem de învățământ superior, Shi a fost rechemat și motivat financiar să revină acasă (China investește foarte mult în educație și cercetare), la School of Management, University of Chinese Academy of Science. Este de menționat faptul că nivelul învățământului preuniversitar american este normal, „nestresant” pentru marea masă a elevilor, dar învățământul superior este extrem de dur, motiv pentru care „băștinașii” nu fac față în propriul lor sistem universitar, fără o pregătire suplimentară, iar universitățile americane își racolează studenții de pe alte continente, inteligenți, harnici și bine pregătiți în sistemul preuniversitar, printre care și mulți din România (chiar dacă noi ne hulim adesea propriul sistem de învățământ, de multe ori pe bună dreptate, alteori prin generalizări nepotrivite…).
Muncind cu asiduitate și perseverență, Shi a publicat peste 200 de articole științifice, dintre care peste 100 sunt indexate în celebra bază de date Thomson Reuters/ ISI Web of Science, unde este înregistrat și cu peste 1000 de citări.
  În prezent predă, face cercetare, organizează evenimente științifice (printre care și conferința internațională ITQM2013 de la Suzhou, o „conferință de 5 stele”, la care am condus o sesiune specială) și conduce doctorate în China, dar are în continuare colaborări și în SUA, unde au rămas soția și fiul său. De asemenea, editează o revistă în Singapore, care a reușit să atingă un factor de impact peste 3 în celebrul sistem ISI.
  Pentru meritele sale științifice și promovarea Universității Agora în China, am propus Senatului să-i acordăm anul viitor titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Agora (Comisia de Laudatio fiind formată din acad. Florin Filip - România, prof. Fuad Aleskerov - Rusia, prof. Luiz Monteiro - Brazilia și prof. Gang Kou- China). Evenimentul va avea loc în 7 mai 2014, cu ocazia deschiderii lucrărilor ICCCC2014 [3].
  Gang KOU [6, 7, 8]. A obținut titlurile de master și doctor în SUA, după ce și-a luat licența în China. Când a fost la Oradea era profesor la School of Management and Economics of University of Electronic Science and Technology of China [7]. În prezent este profesor și decan la School of Business Administration, Southwestern University of Finance and Economics. Harnic ca și mentorul său, cu o energie debordantă, a publicat deja peste 100 de articole științifice, care i-au atras peste 1000 de citări [8].
  Nu are timp de odihnă și distracții. Îmi amintesc că în 2012, când i-am adus de la aeroport la hotel, după ora zero, a coborât în hol cu laptop-ul să lucreze, deoarece în cameră nu avea conexiune la Internet (mai sunt unele hoteluri din România, așa-zise cu „ștaif”, care neglijează încă acest aspect elementar pentru zilele noastre…). La cina festivă a coborât, de asemenea, cu laptop-ul și, cum prindea un prilej, fugea în hol să lucreze, spre amuzamentul comesenilor.
La ICCCC2014 profesorul Kou va organiza o sesiune specială.
Bibliografie
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.8866
[2] http://www.icccc.univagora.ro/
[3] http://univagora.ro/icccc2014/
[4] http://mscas-en.ucas.ac.cn/FacultyStaff/Pages/Personnel.aspx?ID=83
[5] http://www.isqa.unomaha.edu/f-shi.htm
[6] http://www.mgmt.uestc.edu.cn/en/f_56_KOUGang
[7] https://sites.google.com/site/kougangenglish/
[8] http://scholar.google.com/citations?user=dRL7HngAAAAJ&hl=ro
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt.
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:47:13 Ora standard a Europei de Est