Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” – conferința finală

Sâmbătă și duminică, la Hotel Continental

Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” – conferința finală

„Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” se finalizează cu rezultate remarcabile, între care formarea, dezvoltarea competențelor profesionale și certificarea unui număr de 100 de formatori și 4.300 de cadre didactice din cele două regiuni de dezvoltare Nord-Vest, Vest și București- Ilfov”... este concluzia la care a ajuns managerul de proiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean.

Sâmbătă și duminică (21-22 septembrie 2013), la Hotel Continental din Oradea, s-a desfășurat conferința finală a proiectului „Educatori pentru societatea cunoașterii”, derulat pe parcursul a 36 de luni. În prezidiul conferinței au luat loc managerul de proiect, inspectorul școlar general al ISJ Bihor, dl prof. Daniel Negrean, avându-i alături pe inspectorul general Cătălin Pîslaru și doamna inspector Ana Naghi, din cadrul Ministerului Educației Naționale, inspectorul școlar general al ISJ Timiș - dl prof. dr. Cornel Petroman, dl Vasile Miclăuș – manager proiect ISJ Timiș, reprezentantul SIVECO România - dl Iulian Octavian Drăghici, asistenți manageri ai ISJ Bihor și Timiș – dl prof. Florin Negruțiu, respectiv dna prof. Ramona Vasilescu, precum și directorii CCD Bihor și Timiș – dna prof. drd. Carmen Bodiu, respectiv dl prof. Cristian Vlad.
În calitatea sa de manager de proiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean a prezentat programele de formare și rezultatele proiectului.
Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” a fost implementat de ISJ Bihor, în parteneriat cu ISJ Timiș, CCD Bihor și CCD Timiș, SIVECO România și s-a derulat la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord-Vest, Vest și București – Ilfov. Obiectivul general a urmărit dezvoltarea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar, prin intermediul unui program multiregional inovativ de formare bazat pe domenii prioritare MECTS și resurse digitale, în scopul abilitării curriculare durabile a acestora și îmbunătățirea capitalului uman din educație. Dintre programele de formare vom aminti: Managementul clasei de elevi (70 ore - 18 credite); Proiectarea curriculumului bazat pe competențe (65 ore – 17 credite); Metode interactive de predare-învățare (65 ore – 17 credite); Formarea competențelor IT (89 ore – 25 credite); Conducerea, îndrumarea și controlul în procesul instructiv-educativ (65 ore – 20 credite).
Să mai spunem că în cele două zile de conferință, în cadrul  activităților în plen și pe secțiuni s-au prezentat: Exemple de bune practici în activitatea de formare; Impactul programului de formare a cadrelor didactice din perspectiva procesului instructiv-educativ; Formarea continuă și eficiența ei socială, culturală și profesională; Prezentarea produselor realizate în activitatea pe secțiuni – Sustenabilitatea programelor de formare, precum și Mijloace de promovare și diseminare a activității proiectului.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „Educatori pentru societatea cunoașterii” – conferința finală.    

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:07:17 Ora standard a Europei de Est